Akcie Nintenda vystřelily za den o čtvrtinu, hra Pokémon GO za pár dní překonala počet uživatelů Twitteru

U sociálních sítí jsme už zvyklí na pokročilejší metriky, jako je počet aktivních uživatelů za měsíc nebo za den. Nová sociální hra Pokémon GO využívající rozšířené reality přes mobil ale trhá rekordy v rychlosti rozšíření mezi uživateli.

Společnost Niantic, která dříve patřila jako interní startup pod Google, ale nyní je zcela samostatná, je známá GPS hrou Ingress. Systém hry kombinuje GPS pozici mobilního telefonu se zabíráním jednotlivých reálných území na mapě. Minulý rok ale začala spolupracovat se společností Nintendo na hře Pokémon GO a vývoji mobilní aplikace pro iOS a Android.

Klepněte pro větší obrázek
Hra Pokémon GO je určená pro mobilní telefony nutností je GPS

Systém hry Pokémon GO je postaven nejen kolem GPS pozice, ale i mobilní rozšířené reality. Díky tomu lze na určitých místech vidět Pokémony a další prvky ze hry v rámci obrazu skutečné reality na displeji. Jedná se o sociální hru, která nutí uživatele chodit po reálném světě, sbírat náhodně generované Pokémony a plnit další úkoly.

Po krátkém betatestování byla hra minulý týden vypuštěna kromě jiných zemí i na americky trh a následovalo extrémně rychlé rozšíření. Podle statistik Similar Web mělo hru už během 8. července nainstalováno 5,16 % všech amerických telefonů se systémem Android, což je více než 2,5x více než například Tinder, který je na trhu už pět let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Statistiky v porovnání s Tinederem a Twittere (Zdroj: Similar Web)

Pokud jde o denně aktivní uživatele, Pokémon GO už s velkou pravděpodobností v těchto dnech překonal Twitter, který je na trhu od roku 2006. V případě metriky průměrné délky použití trhá Pokémon GO také rekordy a překonává WhatsApp, Instagram, Snapchat i Messenger.

Z pohledu byznysu jde rovněž o neuvěřitelná čísla – hodnota Nintenda na burze během jednoho dne vzrostla o 23 %, což se nestalo od roku 1980. Niantic i Nintendo se zatím pokoušeli vypustit hru pouze na vybraných trzích, ale i přes veškeré zkušenosti dochází k výpadkům a nelze se tomu divit. Podle starších informací systémy Nianticu v reálném čase zpracovávaly GPS informace a další úlohy pro více než 200 milionů herních akcií denně. To ale nejspíše platilo pouze u hry Ingress.

Klepněte pro větší obrázek
Akcie Nintenda vzrostly o čtvrtinu během jednoho dne (Zdroj: Yahoo Finance)

Vzhledem k tomu, že Nintendo vlastní i specializovanou „The Pokémon Company“ pro výrobky, lze očekávat ještě masivnější nárůst využití značky, která za rok 2015 dosáhla prodejů v oblasti 2,1 miliardy dolarů.

Témata článku: Technologie, Byznys, Sociální sítě, Mobility, Virtuální realita, Pokémon Go, Hry, Ingress

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Michal Smolík 12. 7. 2016 1:00:16
    Není to špatné,ale kdo je hráč tak jede INGRESS =P
  • evlo 12. 7. 2016 0:17:33
    To uplne nechapu proc to leze Nintendu, kdyz hru udelal Niantic. Jako, ze...
  • Jozef Kostelanský 11. 7. 2016 19:11:46
    Som rád, že niekto vymyslel zase niečo nové v oblasti počítačových hier,...
Určitě si přečtěte

Google Campus: Prostě přijedete, připojíte se k Wi-Fi a založíte svůj vysněný startup

Google Campus: Prostě přijedete, připojíte se k Wi-Fi a založíte svůj vysněný startup

** V Česku najdete desítky coworkingů a startupových inkubátorů ** Ve světě se snaží třeba Google s konceptem Campus ** Zdarma se zaregistrujete a můžete začít budovat svůj sen

Včera | Čížek Jakub | 1

Univerzální čipy z „tekutého“ křemíku dokáží měnit výpočetní výkon i kapacitu dle potřeby

Univerzální čipy z „tekutého“ křemíku dokáží měnit výpočetní výkon i kapacitu dle potřeby

** Vědci vyvíjí nový druh čipu, který dokáže měnit jeho možnosti využití ** Díky kombinaci softwaru a hardwaru lze křemíkovou strukturu zaměřit na výpočetní výkon nebo ukládání dat ** Trojrozměrná monolitická struktura je efektivnější pro zpracování velkého množství dat nebo umělé inteligence

3.  12.  2016 | Javůrek Karel | 2

Revoluční The Machine od HPE se blíží do finále, základem bude obří paměť s memristory

Revoluční The Machine od HPE se blíží do finále, základem bude obří paměť s memristory

** HPE představila prototyp počítače The Machine ** Architektura sází především na rychlou paměť z memristorů, která se nevymaže po vypnutí ** Nová architektura je důležitá pro rychlou analýzu big data a sází na optický přenos dat

2.  12.  2016 | Javůrek Karel | 7