Amazon jde po Netflixu i proti Googlu, spouští konkurenci Youtube

Jeff Bezos se v poslední době snaží hodně ukazovat, co vše dokáže Amazon a že se rozhodně nejedná pouze o největší eshop na světě nebo oblíbenou cloudovou platformu.

Amazon totiž oznámil novou službu Video Direct (AVD), která je určená pro nahrávání videí koncových tvůrců obsahu. Amazon Video Direct je platforma určená hlavně pro profesionální tvůrce, ale nic nenaznačuje tomu, že by zahrnovala nějaká striktnější omezení, která by se lišila od Youtube. Právě proti Youtube je tato služba téměř přímo namířená.

Umožňuje totiž tvůrcům obsahu vydělávat pomocí reklamy, předplatného a dalších druhů kanálů. Požadavkem pro nahrání videa je rozlišení minimálně v rozlišení HD (1 280 × 720 pixelů) a titulky, které umožní případný strojový překlad do dalších řečí.

Amazon začíná být v oblasti videa velmi silným hráčem a začíná být značným konkurentem i pro velké společnosti jako je Netflix nebo Google. V případě živého streamování totiž vlastní nejoblíbenější Twitch.tv, který se Youtube zatím neúspěšně snaží dohnat pomocí Youtube Gaming. Youtube si ale na druhou stranu drží prvenství v klasickém formátu videoobsahu tvořeného samotnými uživateli a spojené sociální sítě, která vydělává hlavně na reklamě. Díky ní je schopen vyplácet i nejlepší tvůrce na světě a v nejnovějším případě se snaží prosazovat i placený obsah v rámci Youtube Red.

Aby Amazon nalákal populární tvůrce, spustil i speciální program AVD Stars, který každý měsíc bude mezi sto nejlepších rozdělovat jeden milion dolarů podle zájmu sledujících uživatelů. Vzhledem k tomu, že tvůrci mohou k tomu vydělat i dalšími způsoby, je to zajímavá nabídka pro start.

Mezi prvními partnery dostupnými na Amazon Video budou kanály Pro Guitar Lessons, známý HowStuffWorks, Machinima, Baby Einstein, Mattel, StyleHaul, Mashable, The Guardian, Business Insider a řada dalších.

Amazon začíná konkurovat i Netflixu jako filmové platformě, tak třeba i Apple TV jako hardwarovému zařízení. Bát se zkrátka musí všichni, i když má Amazon v mnoha oblastech slabší pozici, v minulosti už ukázal, že dokáže tlačit na pilu hlavně z pohledu nízkých cen a strategickým tahům a kombinacím, které si dokáží získat velkou spoustu uživatelů.

A kdo se vlastně musí bát nejvíce? Pochopitelně klasické televize, alespoň takové, které netvoří vlastní populární obsah. Protože jak se ukazuje, platformy budou pod palcem velkých technologických hráčů a tvůrcem obsahu může být nejen díky levným nahrávacím zařízením takřka kdokoli bez jakéhokoli prostředníka.

Témata článku: Google, Byznys, Amazon, Netflix, YouTube, Jeff Bezos

Nejnovější komentáře

Můj názor
Určitě si přečtěte