Amazon je pro čínské internetové prodejce nejoblíbenějším tržištěm

Čínští výrobci zaplavují svými produkty celý svět a patří mezi největší exportéry zboží na světě. Samostatnou částí je ale prodej přes internet, který dovoluje prodej zboží i jednotlivcům, jež tvoří většinu těchto prodejců. A jaké platformy jsou pro čínské prodejce nejpopulárnější? To se rozhodla pomocí analýzy prozkoumat společnost Payoneer.

Jak lze vidět z grafu, na prvním místě je Amazon, který používá 62 % dotázaných prodejců, přičemž v drtivé většině případů jde o americký Amazon (91 %), na evropském prodává jen 26 % čínských prodejců. U nás známý AliExpress je až na třetím místě s podílem 40 %.

Klepněte pro větší obrázek
Nejpopulárnější internetové platformy pro čínské prodejce zboží (Zdroj: Payoneer)

Významnější podíl 28 % ještě tvoří eBay, mezi nejmenší pak už patří jen JD.com nebo Newegg. Je třeba ale upozornit na to, že více než 59 % prodejců prodává výrobky na dvou tržištích zároveň a 33 % dokonce na více než dvou.

Dle informací má 59 % prodejců roční obrat pod úrovní 76 tisíc dolarů, nad hranici 1,5 milionů dolarů se dostane pouze 4 % prodejců. Třetina dotázaných prodejců má dle analýzy EBITA (zisk před zdaněním) mezi 11 až 25 % a vyššími zisky (EBITA více než 25 %) se pochlubilo 26 % dotázaných. Celkem 35 % prodejců je ale pod úrovní EBITA 10 %.

Klepněte pro větší obrázek
Průměrné roční obraty čínských prodejců, kteří prodávají přes internetové platformy (Zdroj: Payoneer)

Mezi nejprodávanějšími produkty patří pochopitelně elektronika (45 %), následována oblečením (40 %) a věcmi do domácnosti (37 %).

Klepněte pro větší obrázek
Nejprodávanější čínské zboží přes internetová tržiště (Zdroj: Payoneer)

V případě e-commerce trhu se očekává, že Čína do roku 2020 dosáhne na 1,1 bilionů dolarů (1 100 miliard dolarů), což je přibližně dvojnásobek, čehož dosáhla v minulém roce. Bude tak zajímavé sledovat, co to udělá s naším lokálním trhem a lokálními prodejci, obzvláště pokud se dočkáme i většího rozšíření právě třeba Amazonu.

Čínští výrobci si totiž začínají uvědomovat důležitost spokojenosti zákazníků a kvality, takže se objevují noví výrobci s cílem vytvořit skutečně globálně úspěšné značky a nikoli pouze bezejmenné továrny na kopie.

Témata článku: Statistiky, Amazon, AliExpress, Čína, Analýza

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Liiboo 11. 8. 2016 6:37:22
    Podle mě Amazon vede, protože je známější a taky tam ti prodejci mají...
  • dolph1888 4. 8. 2016 8:48:13
    Ať si to dělají jak chtějí, já nepatřím mezi lidi, kteří kupují zajíce v...
  • blokovacREKLAM 3. 8. 2016 21:37:28
    Amazonu chybí k dokonalosti nad branou jen heslo Arbeit macht frei s...
Určitě si přečtěte

Amazon chrání chytrou asistentku Alexu, nechce aby u soudu byla svědkyní vraždy

Amazon chrání chytrou asistentku Alexu, nechce aby u soudu byla svědkyní vraždy

** Amazon Echo s chytrou asistentkou Alexa bylo aktivní v době, kdy v blízkosti došlo k vraždě ** Soud chtěl záznam využít jako svědectví, ale Amazon se brání ** Alexa podle Amazonu spadá do prvního dodatku Ústavy Spojených států amerických a „nemusí vypovídat“

Včera | Javůrek Karel | 9

Do čtyř let průměrný mobil přenese 7 GB dat měsíčně. A to teprve začne 5G

Do čtyř let průměrný mobil přenese 7 GB dat měsíčně. A to teprve začne 5G

** Cisco zveřejnilo odhady z oblasti mobilních přenosů dat ** Očekává se několikanásobné zvýšení jak podílu mobilních zařízení a uživatelů, tak i objemu dat ** V roce 2021 bude 5G teprve „startovat“

16.  2.  2017 | Javůrek Karel | 25

K čemu jsou v zimě dobré chytré hodinky? Z lyžování vám udělají datové orgie

K čemu jsou v zimě dobré chytré hodinky? Z lyžování vám udělají datové orgie

** Chytré hodinky našly uplatnění především ve sportu ** Běhání či jízdu na kole zvládnou všechny, ale co třeba lyžování? ** Podívejte se, jak jsou na zimní sporty připraveny hodinky Garmin Fenix 3

15.  2.  2017 | Polesný David | 22