Amazon prý uvažuje o získání podílu v mapové platformě HERE

Mapová platforma Here prožila mnoho změn, tou poslední a asi i největší byl prodej společenství německých automobilek jako Audi, BMW a Daimler, kteří Here v roce 2015 koupili od Nokie za 2,55 miliardy Eur. Nyní je systém dostupný pro různé mobilní operační systémy, včetně těch nejpopulárnějších jako je iOS a Android.

Zmínění výrobci automobilek chtěli získat kvalitní řešení pro integraci navigace postavené na Here do vlastních vozů. A také dosáhli osvobození od Googlu a dalších. Velmi s tím ale souvisí i příchod systémů automatického řízení, od kterého se očekává velká revoluce a to může znamenat velké problémy i pro automobilové výrobce.

Aby nemuseli platit vysoké licenční poplatky za technologii řízení bez řidiče od Googlu, většina z nich se snaží vyvíjet vlastní řešení, což jsme podrobně prozkoumali ve starším článku. Mapy jsou v takovém případě základ, který ale sám o sobě nestačí. Ještě je totiž nutné zpracovávat obrovské množství dat nejen ze senzorů v reálném čase, ale také dodatečně v rámci analýzy velkých dat a zlepšování umělé inteligence napříč platformou.

A právě v tomto ohledu se dle neoficiálních zdrojů webu Reuters snaží automobilky domluvit i s Amazonem, který má nejpokročilejší cloudovou platformu a největší zkušenosti v této oblasti. Připadá tak v úvahu, že by Amazon získal podíl v platformě Here.

Pro Amazon to může být „win-win“, protože sám kvalitní mapové podklady potřebuje a v budoucnu bude ještě více potřebovat třeba pro chystané drony s automatickým doručováním zboží zákazníkům. Amazon se snaží zabrat jednotlivé segmenty logistické platformy, kde jsou aktualizované a skvěle dostupné mapy extrémně důležité. Cloudová platforma Amazonu může v tomto pohledu poskytnout stabilní serverovou vrstvu, na kterou bude spolehnutí a zároveň bude dostupná za výhodnou cenu - jak pro samotný Amazon, tak i zmíněné automobilky.

Zájem o získání podílu v této mapové platformě projevily i další automobilky jako Ford, Renault nebo třeba společnost Continental. Je jasné, že se automobilky snaží jít společně trochu proti Googlu a jeho technologii automatického řízení. Problém ale je, že nejspíše nikdy nebudou moci konkurovat v technologické oblasti kvůli absenci inženýrů a týmů, které jsou v Googlu legendární. To se nedávno ukázalo i u prezentace pokroku umělé inteligence AlphaGo, která porazila i nejlepšího člověka na světě.

Témata článku: Technologie, Byznys, Amazon

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • waios 1. 4. 2016 0:37:37
    Javurku, cti to po sobe. Za 2, 55 milionu eur sezenu investora a koupim ty...
  • zenmaster 31. 3. 2016 22:47:39
    Tak snad 2,55 Miliard Eur. :-P
  • dolph1888 31. 3. 2016 22:29:21
    A automatické řízení motorky přijde kdy? Dokud si budu v autě i na...
Určitě si přečtěte

Google Campus: Prostě přijedete, připojíte se k Wi-Fi a založíte svůj vysněný startup

Google Campus: Prostě přijedete, připojíte se k Wi-Fi a založíte svůj vysněný startup

** V Česku najdete desítky coworkingů a startupových inkubátorů ** Ve světě se snaží třeba Google s konceptem Campus ** Zdarma se zaregistrujete a můžete začít budovat svůj sen

Dnes | Čížek Jakub | 1

Univerzální čipy z „tekutého“ křemíku dokáží měnit výpočetní výkon i kapacitu dle potřeby

Univerzální čipy z „tekutého“ křemíku dokáží měnit výpočetní výkon i kapacitu dle potřeby

** Vědci vyvíjí nový druh čipu, který dokáže měnit jeho možnosti využití ** Díky kombinaci softwaru a hardwaru lze křemíkovou strukturu zaměřit na výpočetní výkon nebo ukládání dat ** Trojrozměrná monolitická struktura je efektivnější pro zpracování velkého množství dat nebo umělé inteligence

Včera | Javůrek Karel | 2

Revoluční The Machine od HPE se blíží do finále, základem bude obří paměť s memristory

Revoluční The Machine od HPE se blíží do finále, základem bude obří paměť s memristory

** HPE představila prototyp počítače The Machine ** Architektura sází především na rychlou paměť z memristorů, která se nevymaže po vypnutí ** Nová architektura je důležitá pro rychlou analýzu big data a sází na optický přenos dat

2.  12.  2016 | Javůrek Karel | 7