Analytici přestávají Twitteru věřit, že získá nové uživatele a akcie se dále propadají

Sociální síť Twitter se snaží zvrátit problémovou situaci – získat větší aktivitu uživatelů a především zaujmout nové. Současný šéf Jack Dorsey všechny ujistil, že „výjimečnost“ v podobě omezení na 140 znaků zůstane i do budoucna, ale je jasné, že je třeba rozšířit další vlastnosti.

Podle posledních čísel ze čtvrtého čtvrtletí minulého roku ale počet měsíčně aktivních uživatelů zůstává stále stejný – 320 milionů. To je ve srovnání s jinými sociálními sítěmi relativně málo – největší Facebook se totiž pyšní 1,44 miliardy měsíčně aktivních uživatelů a to pouze na mobilních zařízeních.

Analytici Morgan Stanley očekávají, že Twitteru se tento trend nepodaří zvrátit a očekávají další propady, což znamená i snížení odhadů a další pokles aktuální ceny akcií.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na cenu akcií Twiteru v průběhu času (Zdroj: Yahoo Finance)

Twitter bude prezentovat čísla za první čtvrtletí tohoto roku 26. dubna, ale pokud nebudou čísla lepší, lze očekávat další propady akcií. To určitě ovlivní i případný zájem médií a společností, které si na této sociální síti kupují reklamu. S tou se podařilo Twitteru poměrně dobře zvýšit příjem meziročně o 48 % na 710 milionů dolarů za poslední čtvrtletí roku 2015. V prvním čtvrtletí tohoto roku se očekává příjem mezi 595 až 610 miliony dolarů. Stále ale zůstává problém se ziskem, protože celková ztráta od spuštění přesáhla už dvě miliardy dolarů.

Snaha Twitteru získat další příjem ale rozhodně nechybí – nedávno oznámil spolupráci s NFL a díky tomu bude moci streamovat deset zápasů. Zatím není jasné, kolik Twitter za tuto licenci zaplatil, protože i ostatní hráči jako Facebook nebo Amazon měli o licenci zájem. Jde ale spíše o test, který by mohl Twitteru pomoci k získání nových uživatelů – vyřešit ten nejdůležitější problém.

Klepněte pro větší obrázek
Měsíčně aktivní uživatelů Twitteru dle oficiálních informací (Zdroj: Twitter)

Konkurenční sociální sítě a jejich používání roste mnohem rychleji, respektive jejich aktivita uživatelů – Snapchat, Instagram, Youtube nebo třeba Pinterest, především díky zájmů mladších uživatelů.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Twitter

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • devy_ 13. 4. 2016 7:28:00
    Přál bych si mít také firmu, kde každý rok plánuji být ve ztrátě a přitom...
  • qsubt 12. 4. 2016 14:41:48
    uplne laicky, na zemekouli je urcity pocet obyvatel, z toho poctu ma X...
  • dolph1888 12. 4. 2016 12:56:55
    Analytici se musí naučit, že žádný strom neroste do nebe. Na jakou...
Určitě si přečtěte

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

Dnes | Čížek Jakub | 18

Trendy v ERP nejen pro rok 2017

Trendy v ERP nejen pro rok 2017

V minulých letech jsme byli svědky, jak společnosti začínají využívat ERP systémy tak, aby odstranily bariéry mezi jednotlivými odděleními. Dnes se s jejich pomocí snaží ještě lépe porozumět zákazníkům. S neustále narůstajícím množstvím dat, která firmy mohou a musí analyzovat, se výrazně mění i jejich potřeby v oblasti ERP systémů. „Budoucnost bude klást vedle větší efektivity práce s daty důraz také na výraznější využívání umělé inteligence, propojení jednotlivých systémů a jejich jednodušší samooblužnost. Změní se i role klíčových pracovníků v IT,“ myslí si o trendech v oblasti ERP systémů Martin Jaroš, CEO ve společnosti Intelligent Studios.

13.  1.  2017 | TechNet Microsoft | 3