Apple se potýká s poklesem odbytu iPhonů i tabletů iPad, stále však vidí příležitost na čínském či indickém trhu, které by mohly současný vývoj zvrátit. Právě za účelem „lepšího pochopení, jak funguje čínský trh“ se společnost rozhodla investovat jednu miliardu dolarů do čínské taxislužby Didi Chuxing, upozorňuje Neowin.
Apple zpomaluje, zveřejnil horší výsledky prodejů
Služba se dá označit za čínskou verzi nebo přímou konkurenci služby Uber. Na domácím trhu má přitom dominantní postavení: její podíl na trhu činí aktuálně kolem 87 procent. Denně realizuje kolem 11 milionů jízd.
Nová vs. stará doba. Airbnb a Uber mají problémy
Jen pro doplnění, služba známá pod zkráceným názvem Didi má v současnosti hodnotu kolem 20 miliard dolarů, zatímco hodnota Uber China se odhaduje na úrovni 8 miliard.
Pro Didi jde o velmi významnou finanční injekci a zároveň největší jednotlivou investici v její historii. Služba začala v Číně operovat v roce 2012.
„Tuto investici jsme provedli z několika strategických důvodů. Představuje pro nás šanci naučit se více o některých segmentech čínského trhu. Zároveň věříme v silnou návratnost naší investice,“ nechal se slyšet šéf Applu Tim Cook.
Odhaduje se, že investice by mohla napomoci Applu mimo jiné lépe pochopit systém regulací čínského trhu ze strany státu. Nedávno například společnost prohrála dlouhodobý soudní spor o značku iPhone, ačkoli se netýkal přímo smartphonů.
Tim Cook: každý měsíc kupujeme menší firmy kvůli technologiím i lidem