Imagination Technologies je hlavním dodavatelem grafických čipů PowerVR pro iPhony, iPady i Apple TV, respektive jsou základem procesorů Apple Ax, které mají i procesorová jádra s instrukční sadou ARM.
Imagination Technologies propustí 350 lidí, mohou za to slabší prodeje iPhonů
Nedávno jsme informovali o tom, že Imagination Technologies bude nyní propouštět asi 20 % zaměstnanců z celkového počtu 1 700 lidí po celém světě a končí i dosavadní šéf Hossein Yassaie.
Podle informací webu Ars Technica, které byly opraveny přímo samotným Applem, se měl Apple vážně zajímat o koupi celé společnosti. V současnosti vlastní přibližně 9,5 % akcií Imagination Technologies, což dává poměrně smysl vzhledem k tomu, jak strategickým partnerem je tato firma pro výrobu čipů pro iPhony, iPady a Apple TV.
Přehled Apple TV, iPhonů a iPadů dle použitého druhu procesoru a grafiky
Apple již v minulosti v tomto směru nakupoval – v roce 2008 koupil společnost PA Semi, díky čemuž se vrhnul do výroby vlastních upravených čipů ARM série A, které jsou jedním z předností hardwarové platformy a umožňují Applu ještě více zvýšit celkovou marži.
Kolik vlastně stojí vývoj a výroba křemíkových čipů?
Apple si sice navrhuje celý čip a procesorovou část, grafickou část v podobě grafik PowerVR ale nechává na Imagination Technologies, kteří patří mezi špičku v oboru v poměru výkonu, spotřeby i podpory moderních grafických technologií. Imagination Technologies se chce na grafické čipy PowerVR ještě více soustředit, i když v roce 2013 koupila MIPS Technologies vyvíjející procesorovou architekturu MIPS.
Podle aktualizovaných informací sice Apple vážně uvažoval o akvizici, ale aktuálně není žádná nabídka na stole. Což se ale samozřejmě může v budoucnu změnit. Vzhledem k tomu, že tržní kapitalizace Imagination Technologies je pro Apple poměrně nízká (kolem 600 milionů liber), mohl by být nákup snadno realizovatelný.
Mobilní grafiky PowerVR zaútočí na herní konzole
Apple by získal velkou spoustu skvělých inženýrů a mohl by ještě více optimalizovat grafický hardware pro vlastní zařízení a získat tak ještě větší náskok než konkurence, která musí obvykle spoléhat na řešení třetích stran – typicky platformy od Samsungu, Qualcommu a dalších.