CBS a Time Warner: televizní velikáni chtějí vytvořit vlastní „Netflix“

Netflix patří mezi největší společnosti, které poskytují videoobsah na vyžádání a zároveň se soustředí i na tvorbu vlastního obsahu. Netflix už po dlouhém čekání zavítal i k nám, byť zatím v omezené formě. Televizní velikáni v USA, mezi kterými je CBS a Time Warner, ale chtějí vystoupit ze spolupráce s Netflixem pro společnou televizní síť CW.

Kvůli licencování obsahu, který prodávají přímo Netflixu nebo třeba i Hulu, samozřejmě ztrácí více, než kdyby stejný obsah poskytovali přes vlastní platformu „on-demand“. Obě společnosti se tak snaží o vytvoření vlastního „Netflixu“, který by obsahoval filmy a seriály ze sítě CW a měsíční předplatné by bylo v rozmezí dvou až čtyř dolarů. Diváci by přitom měli k dispozici jak přímé televizní vysílání, tak třeba i jednotlivé epizody seriály, které si budou moci kdykoli pustit,

Netflix díky spojení s tvůrci a majiteli obsahu disponuje velkou nabídkou, která tvoří také značné množství starších seriálů, jež jsou ale i po dlouhé době stále velmi populární.

I když to zní logicky, z pohledu byznysu to rozhodně není tak jednoduché, protože Netflix se stal obzvláště v USA synonymem pro videoobsah na vyžádání a sám natáčí i vlastní obsah, kterého by mělo v letošním roce být až 600 hodin. Jedná se přitom o dokumenty, filmy a samozřejmě i seriály.

Klepněte pro větší obrázek
Stane se z Netflixu pouze aplikace s videobsahem vlastní tvorby? Velké investice do vlastního obsahu by odpovídaly tomu, že se na to připravují

V současné době stále běží smlouvy s Netflixem, otázka ale tedy je, co se stane, až skončí. Netflix by přišel o velkou část obsahu a obě společnosti by ztratily příjem z licenčních poplatků. Je velmi těžko představitelné, že by běžní diváci začali hromadně používat jinou aplikaci pouze pro obsah jedné televizní sítě místo Netflixu. Stejně jako v jiných segmentech, je hlavní síla a obliba právě u velkých platforem, které si dokáže vytvořit skvělou značku, poskytovat zákazníkům skvělý produkt a to vše za velmi přijatelné ceny a ve vysoké kvalitě. To vše nelze vybudovat během chvilky.

Na trhu ale nastává další změna, kterou přináší Apple TV nebo Amazon Video – sdružení všech těchto platforem a televizních sítí v rámci jednoho rozhraní. Jednotlivé streamovací služby a televizní sítě jsou tak jen pouhou aplikací v nabídce, kterou lze snadno a rychle z jednoho míst prohledávat a ovládat třeba pomocí hlasu přes Siri. CBS a Time Warner by se tak mohli osamostatnit, ale zároveň využít rozšířené platformy Applu, Amazonu a dalších, kteří zákazníkům dodávají i hardware. Zkrátka by obešli Netflix jako jednu zbytečnou část mezi nimi a divákem.

Podle posledních čísel měl Netflix v srpnu roku 2015 téměř 70 milionů předplatitelů po celém světě, z toho 43 milionů v USA. Nedávné rozšíření do celého světa ale toto čísla možná velmi rychle dostane na úroveň 100 milionů předplatitelů.

Témata článku: Technologie, Byznys, Netflix, Hulu

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Libb 13. 1. 2016 10:21:27
    Skvělý způsob, jak to celé zabít. Jakmile by lidi museli platit víc...
  • kysk4 13. 1. 2016 10:08:39
    Moc je v tom podporuju, konečně bude funkční stramovac slžba
  • mimous 13. 1. 2016 8:08:55
    A pirátsví nám zůstane, protože každý si nebude chtít předplácet 10...
Určitě si přečtěte

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

** Strojové učení lze skvěle použít pro vylepšení modelů pro předpověď srdečních komplikací ** Nová technologie umožňuje přesněji určit rizikové pacienty ** Dřívější diagnostika může díky včasně léčbě do budoucna zachránit životy

Včera | Javůrek Karel | 6

Galileo má problém, v satelitech selhávají hodiny

Galileo má problém, v satelitech selhávají hodiny

20.  1.  2017 | Polesný David, Furda Tibor | 16

Tesla Autopilot už dokázal snížil počet nehod o 40 %

Tesla Autopilot už dokázal snížil počet nehod o 40 %

** Americký úřad pro dopravu zveřejnil výsledky vyšetřování nehody Tesla Model S s kamionem ** Analýza také ukazuje, že s aktivovaným autopilotem současné generace klesla nehodovost o 40 % ** Tesla Motors má za cíl snížení nehod o 90 %

20.  1.  2017 | Javůrek Karel | 5

Velký úspěch českého Apiary, kupuje ho Oracle

Velký úspěch českého Apiary, kupuje ho Oracle

20.  1.  2017 | Polesný David | 6