České firmy letos za reklamu na internetu utratí skoro 13 miliard

Investice českých firem do internetové reklamy rok od roku rostou. Letos by do ní firmy měli investovat 12,9 miliardy korun, zatímco loni to bylo o 1,7 miliardy méně. Nejvíce do reklamy na internetu vkládá Internet Mall, provozovatel internetového obchodu Mall.cz, vyplývá ze studie firmy Effectix.

Výdaje na internetovou reklamu rostou několik let v řadě. Loni dosáhly tržby 11,2 miliardy, v roce 2011 to bylo ještě jen 8,9 miliardy korun, uvedla Effectix. Podle dat Sdružení pro internetovou reklamu firmy v květnu za internetovou reklamu vydaly 613 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 23 procent.

Nejvíce pro Seznam

„Internetová reklama je dlouhodobě jeden z nejrychleji rostoucích typů reklamy,“ uvedl šéf firmy David Bauckmann. Nyní je reklama na internetu s podílem na výdajích 17,4 procent mezi inzerenty třetí nejoblíbenější. Trh stále vede televizní reklama, za níž firmy zaplatí 47,1 procenta svých rozpočtů, následuje reklama v tisku s 27,5 procenta. Internetová reklama tak dokázala předběhnout venkovní reklamu i reklamu v rádiu.

Klepněte pro větší obrázek
Výdaje na reklamu na internetu rostou. Často na úkor poklesu v jiných mediatypech.

Do internetové reklamy nejvíce investuje provozovatel internetového obchodu Mall.cz, který za ní loňského června do letošního května vydal skoro 266 milionů korun. Druhé Tchibo už utratilo výrazně méně, konkrétně téměř 120 milionů. Třetí se v pomyslném žebříčku umístila síť autobazarů AAA Auto, která za reklamu na internetu zaplatila 112 milionů korun.

Studie Effectictix je založena na statistikách více než 2100 zákazníků firmy. Téměř 40 procent výdajů českých zadavatelů reklamy na internetu skončí v rukou portálu Seznam.cz.

Diskuze (1) Další článek: Knowledge Graph vs. Bing Snapshots. Kdo je na tom lépe?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,