Čeští Socialbakers získali ze Silicon Valley investici 26 milionů dolarů

Česká společnost Socialbakers získala od dvojice investorů ze Silicon Valley investici ve výši 26 milionů dolarů. Slavné fondy Index Ventures a Earlybird Venture Capital už do firmy v minulosti vložily 8 milionů dolarů a společně s aktuálním investičním kolem tak pražský podnik ocenily na zhruba 200 milionů dolarů.

Socialbakers, kteří poskytují nástroje pro monitoring, analýzu a práci se sociálními sítěmi, potvrzují neustálý rychlý růst. Společnost se sídlem v Praze se v loňském roce rozrostla ze 150 zaměstnanců na aktuálních 300 s tím, že letos by měl počet vzrůst až na 400. Přibyly také nové pobočky, konkrétně v New Yorku, Singapuru, Paříži a Mnichově.

Za poslední rok se zároveň podařilo připsat kolem tisícovky nových klientů, mimo jiné třeba Disney, Samsung, Universal či Discovery. Zákazníky Socialbakers už je polovina největších světových firem z žebříčku Fortune 500.

Růst tržeb

Oficiální tvrzení Socialbakers mluví o ztrojnásobení tržeb za posledních 12 měsíců, přesná čísla ale společnost neuvádí. Výkonný šéf a spoluzakladatel firmy Jan Řežáb nicméně v Connected s předstihem uvedl, že se příjmy za poslední rok mohly pohybovat okolo 25 milionů dolarů.

Socialbakers mají ambice stát se ve své oblasti jasným standardem, který pro práci se sociálními sítěmi používají jak samotné značky, tak například agentury a podobně. „Socialbakers jsou v takové pozici, aby se stali z jedné z vedoucích společností zaměřených na analýzu sociálních sítí někým, kdo definuje novou generaci sociálních aplikací postavených na porozumění kontextu,“ tvrdí Jan Hammer z Index Ventures.

Aktuálních 26 milionů dolarů má jít zejména na další expanzi. Investovat se bude nejenom do vývoje produktů, který je situován v Praze a Plzni a který si hraje se zajímavými technologiemi, ale také do zlepšování zákaznické podpory, obchodu a marketingu. „Tato investice ještě více posílí naší pozici v oblasti analýzy sociálních sítí, publikování a reklamy v této oblasti ve Spojených státech a po celém světě,“ naznačuje Jan Řežáb.

Pražská společnost v loňském roce spustila nástroj AdAnalytics pro lepší správu reklamních kampaní na sociálních sítích. Ten byl vystavěn na akvizici chorvatského startupu SocialBrando z konce roku 2012.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Frankie1814 18. 2. 2014 20:29:38
    Mam konkretnu reklamaciu chyby FB, ktoru som uz 4x reklamoval a ani ju...
Určitě si přečtěte

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

** Tisk i přes silnou digitální vlnu stále přežívá ** Trh tiskového hardwaru meziročně klesá velmi pozvolna ** U velkých firem roste přechod na pronájem a tisk jako služby

Dnes | Javůrek Karel | 5

5 nových vychytávek od vývojářů Facebooku, které vymysleli během hackathonu

5 nových vychytávek od vývojářů Facebooku, které vymysleli během hackathonu

** Facebook pravidelně pořádá hackathony pro nové nápady ze strany vývojářů ** Z vytvořených nápadů a prototypů se hlasováním uvnitř firmy vyberou ty nejlepší ** Jakých se nakonec dočkáme v reálném nasazení?

Včera | Javůrek Karel | 13