Čínský gigant Didi pro sdílenou jízdu investoval desítky milionů dolarů do platformy pro sdílení kol ve městech

Didi je jeden z největších čínských ale i celosvětových startupů, který je zaměřen na sdílení jízdy pomocí různých druhů dopravních prostředků, podobně jako Uber a další. V Číně je ale tak silný, že s ním dokonce i Uber vzdal boj a raději se s ním spojil. Apple dokonce nedávno do Didi investoval miliardu dolarů.

Didi má ale rozhodně ambice i v dalších oblastech, což naznačuje nová investice, kterou uskutečnil do startupu Ofo. Platforma Ofo se specializuje pro sdílení kol, což ale není žádná novinka, protože podobné platformy už v různých formách máme i v několika městech u nás. Ofo zatím spravuje kolem 70 000 „žlutých“ kol a má k dispozici mobilní aplikaci pro Android i iOS. Dle informací Bloombergu platforma uskuteční půl milionu jízd každý den.

Hlavní problém současných platforem je ale neschopnost škálování a to je právě oblast, kde by se měla výrazně projevit zkušenost Didi v oblasti sdílené jízdy – ať už z pohledu technologií, tak i logistiky a dalších částí, které jsou pro rychlý rozmach důležité.

Didi do Ofo zatím investuje desítky milionů dolarů, ale zároveň se stává bližším partnerem. V budoucnu by to potenciálně mohlo znamenat jak integraci do platformy Didi, tak i kompletní akvizici, která by vzhledem k hodnotě Didi nebyla žádným problémem.

Pro uživatele by bylo rozhodně zajímavé, mít na výběr co největší počet variant pro přesun z místa A do místa B v rámci jedné aplikace a platformy, pochopitelně dle možnosti ceny, rychlosti a dalších parametrů.

Diskuze (3) Další článek: Takto vypadá Google Pixel. Známe jeho parametry a bohužel i cenu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,