Čínský gigant Tencent koupil tvůrce hry Clash of Clans za 8,6 miliardy dolarů

V oblasti herního průmyslu se uskutečnila největší akvizice v historii, která má hodnotu 8,6 miliardy dolarů. Tuto částku zaplatí čínská společnost Tencent za 84,3% podíl v herní společnosti Supercell, kterou ale z velké části (72,2 %) vlastnila společnost SoftBank.

Herní společnost Supercell, která zahrnuje pouze přibližně 180 zaměstnanců, je známá hlavně z oblasti mobilních her, kde se jí podařilo vytvořit nejúspěšnější tituly jako například Clash of Clans, Boom Beach, Hay Day a několik dalších. Dlouhodobě nejúspěšnější je ale jistě Clash of Clans, která se držela rekordní dobu na předních příčkách seznamů popularity jak v obchodech pro zařízení s operačním systémem Android, tak i iOS.

Hra Clash of Clans měla i vlastní reklamu při Super Bowlu:

Díky využití byznys modelu „freemium“, kdy je hra zdarma dostupná, ale podporuje nakupování uvnitř aplikace, se podařilo vytvořit opravdu obří komunitu hráčů a tím pádem i příjmu, který se za rok 2015 dostal na 2,11 miliardy dolarů se ziskem 845 milionů dolarů.

Kupující Tencent není v našich končinách příliš známý, ale to rozhodně neplatí pro Čínu. Tencent je už 17letá společnost, která se zabývá mnoha oblastmi a může se pochlubit velmi populárními produkty jako například messengery Tencent QQ s téměř miliardou aktivních uživatelů nebo WeChat (700 milionů aktivních uživatelů).

TenPay je čínská verze PayPalu, Tencent Weiyun zajišťuje cloudovou synchronizaci souborů podobně jako třeba Dropbox, Tencent Weibo je mikroblogovací platforma, ITCQ je forma interaktivní televize a tím seznam rozhodně nekončí. Tencent navíc disponuje podíly v několika herních společnostech zaměřených hlavně na MMO hry, ale také třeba v Alibaba Group, JD.com a dalších společnostech.

Jak je vidět, jedná se skutečně o giganta, čemuž odpovídají i současné příjmy, které se za minulý rok dostaly na 15,6 miliardy dolarů se ziskem 4,4 miliardy dolarů. Většina příjmů ale pochází právě z herního průmyslu, což vysvětluje i akvizici takových rozměrů, díky které se Tencent může soustředit na další zvýšení obratu s novými hrami pro současné i budoucí platformy.

Témata článku: Byznys, Mobility, Akvizice, Hry, Čína

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • r4in 22. 6. 2016 8:47:05
    1) hodnota těchto firem je hrozná bublina. Jak splaskne, bude veselo. 2) V...
  • Yeezey 21. 6. 2016 20:27:53
    Stejně nechápu koho tyhle hry ve stylu klasických starých browserovek typu...
  • neilz 21. 6. 2016 19:29:48
    no tak to mam teda radost, jestli mi po*** hru kterou sem tam hraju skoro...
Určitě si přečtěte

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

** Tisk i přes silnou digitální vlnu stále přežívá ** Trh tiskového hardwaru meziročně klesá velmi pozvolna ** U velkých firem roste přechod na pronájem a tisk jako služby

9.  12.  2016 | Javůrek Karel | 5