Facebook kupuje Face.com. Zapadá do jeho mobilní strategie

Nákupní horečka Facebooku neutuchá. Po miliardové investici do Instagramu a odkupech společností Glancee a Karma si Zuckerbergova společnost koupila další začínající firmu, jejíž technologie a zaměstnance hodlá využít k dalšímu růstu a zajištění budoucnosti. Facebook za částku údajně blížící se 100 milionů dolarů vyplacenou v hotovosti a akciích získal izraelský startup Face.com, který umožňuje rozpoznávání obličejů na fotografiích.

Největší sociální síť světa už technologii Face.com delší dobu používá díky otevřenému aplikačnímu rozhraní, které izraelská firma od roku 2010 nabízí. Technologie umožňuje nejenom manuální označování kamarádů na fotografiích, ale zároveň zvládá jejich automatickou detekci.

Pro Facebook bude do budoucna směrodatné nasadit tuto technologii pro mobilní zařízení, která firma potřebuje vylepšit, uživatelsky zjednodušit a především na nich vydělat peníze, protože zhruba polovina uživatelů z více než 900 milionů jich ke službě přistupuje právě z přenosných přístrojů. Tzv. „tagování“ obličejů Facebooku v současné době dobře funguje v klasických počítačích, na chytrých zařízeních pouze velice omezeně.

Fotografie a mobily, pro Facebook to důležité

Fotografie jsou pro čerstvě veřejně obchodovatelnou firmu důležitou součástí, zejména v kombinaci s mobilním světem. To se ostatně ukázalo v případě, kdy Zuckerberg byl ochotný zaplatit miliardu dolarů za Instagram, i když velká část z této sumy šla ve formě akcií. Facebook je světově nejpopulárnějším nástrojem pro sdílení fotografií, uživatelé jich na něj denně nahrají více než 300 milionů. A toto číslo stále roste.

Koupě Face.com tak do celé skládanky logicky zapadá. Pokrývá jak svět fotografií, tak mobilních zařízení. Facebook už před několika týdny učinil potřebný krok pro úspěch v oblasti mobilního sdílení fotografií, když ze samotné mobilní aplikace vyčlenil samostatný nástroj nazvaný Camera. Ten se v mnoha ohledech podobá koupenému Instagramu – umožňuje pořídit obrázek a velice rychle a pohodlně ho nahrát na Facebook.

Rozpoznávání obličejů může být zajímavým nástrojem monetizace. Opět jde o další získávání údajů o uživatelích a lepší cílení reklamy. Face.com kromě samotného rozpoznávání kamarádů zvládá také automatickou detekci pohlaví a věku, což opět generuje údaje, které jsou potřeba pro zobrazování kontextových sdělení. Kromě toho je možné očekávat, že Zuckerbergův tým nové funkce začlení také do Instagramu.

„Stejně jako Facebook věříme v to, že mobilní technologie jsou velice důležitou součástí životů jednotlivých uživatelů s tím, jak vytvářejí a konzumují obsah. Díky spolupráci a spojení s Facebookem budeme mít mnohem více příležitostí v budování projektu, který se dostane k více lidem,“ píšou zástupci Face.com ve svém prohlášení. Zároveň potvrzují, že otevření API zůstane dostupné všem zájemcům a vývojářům.

Facebook kromě technologie získal také kompletní zaměstnanecký tým. Face.com funguje od roku 2007 a za dobu svého působení získal investici ve výši 5,3 milionu dolarů. Poslední investiční kolo proběhlo v roce 2010, z čehož lze usuzovat, že společnost si mohla na svůj provoz vydělat. Face.com má kanceláře v Tel Avivu a New Yorku.

Akcie na burze problémového Facebooku na zprávu reagovaly pozitivně a během včerejšího dne rostly o jednotky procent.

Témata článku: Web, Byznys, Sociální sítě, Facebook

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr Maleček 19. 6. 2012 12:42:15
    A já byl před pár dny fascinován, jak je to možné, že když jsem nahrál...
  • Alois Novák 19. 6. 2012 9:12:59
    Pardon, ale jaký vliv má na rozpoznávání obličejů přístupové zařízení?...
Určitě si přečtěte