Facebook se chystá s reklamou i do vašich mobilních telefonů

Největší sociální síť světa – Facebook – již reaguje na výtky investorů, kteří si prostudovali prospekt k primárnímu úpisu akcií. Během několika týdnů by měl Facebook začít zobrazovat reklamu na mobilních zařízeních ve snaze otevřít nový zdroj příjmů před svým vstupem na burzu. Jako první o nových plánech Facebooku informoval deník Financial Times.

Facebook potřebuje své příjmy více diverzifikovat. Jasnou nadvládu příjmů z kontextové a display reklamy prozatím narušuje pouze pomalu rostoucí příjem z platebního systému Facebook Credits, který je využíván v aplikacích, třeba ve hrách od společnosti Zynga. Zuckerberg nicméně potřebuje rozložit riziku a chytnout vlnu mobilních uživatelů.

Reklama i ve vašem mobilu

Po konzultacích s reklamními agenturami se Facebook v březnu chystá spustit inzerci známou z webových stránek jako „featured stories“ i v mobilních aplikacích a mobilní verzi webu Facebooku, uvedl britský deník. Krok vedoucí k zobrazování inzerce i na mobilních zařízeních prověří schopnost dominantní sociální sítě balancovat zájmy akcionářů na udržení rychlého růstu a zájmy uživatelů, kteří nebudou ochotni akceptovat příliš mnoho reklamních sdělení na malém displeji svého mobilního telefonu.

Klepněte pro větší obrázek
Příjem Facebooku byl v roce 2011 3,7 miliardy dolarů. Většinu peněz ale do firmy přivedla klasická reklama a něco málo také Credits. Investoři chtějí, aby Zuckerberg začal úročit také vysoký počet mobilních uživatelů.

Ve své žádosti o primární úpis akcií z minulého Facebook potenciální investory varoval, že neexistence smysluplných tržeb z mobilních zařízení, které používá polovina z 850 milionů uživatelů, může negativně ovlivnit tržby a finanční výsledky, protože velká část uživatelské základny používá pro chat s přáteli spíše mobilní telefon či tablet než počítač. Investoři se nechali slyšet, že pokud si chce Facebook při vstupu na burzu zachovat jejich přízeň bude muset vymyslet způsob jak zpeněžit používání sociální sítě na mobilních zařízeních.

Podle rychlosti reakce Facebooku se dá usuzovat, že se k tomuto kroku schylovalo již delší dobu. „Stále více a více lidí má chytré telefony a tráví více času na internetu prostřednictvím svého telefonu, řekl agentuře Bloomberg Ian Maude ze společnosti Enders Analysis. „Do budoucna budou uživatelé na Facebooku trávit většinu času přes mobilní zařízení,“ dodal Maude.

Na mobilní reklamě prozatím nejvíce vydělává Google, následovaný Millennial Media a Applem. Více o tom v naší zprávě.

Podání žádosti o primární nabídku akcií na začátku únoru naznačuje, že na burzu mohly akcie Facebooku vstoupit v květnu. Primární úpis akcií dominantní internetové sítě zastíní všechny dosavadní emise firem z technologického sektoru, z nichž nejvyšší byl úpis akcií Googlu v roce 2004 v hodnotě dvou miliard dolarů. Nadále zůstává nejasné, zda se akcie Facebooku objeví na NYSE či Nasdaqu

Diskuze (7) Další článek: Dell útočí na český trh a chce zde prodávat více počítačů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,