Facebook se pochlubil výrazně vyššími příjmy, investoři se ale bojí plánovaných investic

Společnost Facebook představila nové finanční výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a výsledky předčily původní odhady. Facebooku se podařilo meziročně zvýšit příjem o více než polovinu.

Za třetí čtvrtletí dosáhly příjmy Facebooku na 7,01 miliardy dolarů, což je o trochu více než se předpokládalo (6,92 miliardy dolarů). V meziročním srovnání to znamená růst 56 %, což je vzhledem k velikosti Facebooku parádní výsledek. Zisk byl v tomto ohledu ještě lepší – ve stejném období se jednalo o 2,28 miliardy dolarů, zatímco v minulém roce to bylo o 166 % méně (896 milionů dolarů). Velký růst příjmů zaznamenal Facebook hlavně v mobilní reklamě.

Klepněte pro větší obrázek
Finanční výsledky Facebooku za třetí čtvrtletí tohoto roku

Facebook se také pochlubil zvýšením počtu měsíčně aktivních uživatelů, kterých je nyní 1,79 miliardy (1,66 miliardy v případě mobilního přístupu), u denně aktivních je to pak 1,18 miliardy uživatelů (1,09 miliardy přes mobilní zařízení).

Vzhledem k takovým výsledkům by se dalo očekávat, že investoři vyženou cenu akcií velmi rychle nahoru, ale ona se naopak snížila. Důvodem je několik. Facebooku totiž dochází reklamní prostor, takže už příliš nemůže jednoduše škálovat příjmy a navíc chystá v příštích čtvrtletích výrazné investice do lidí a datacenter. Cena akcií se tak i přes výborné výsledky naopak snížila.

Facebook má ale rozkročeno do několika oblastí a do dalších se chystá, takže z dlouhodobého hlediska by si měl udržet i nadále růst. Jak už si bohužel stěžovali mnozí šéfové velkých firem a z burzy kvůli tomu stáhl firmu třeba i Michael Dell, investoři hledí spíše na krátkodobé výnosy, což u dlouhodobějších plánů může velmi poškodit hodnotu firmy.

Zdroj obrázku: Wikipedia

Témata článku: Byznys, Facebook, Finanční výsledky, Investice, Mark Zuckerberg

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 3. 11. 2016 10:22:20
    56% co říct super výsledek o kterém se málokomu sní. Snad Mark neusne na...
Určitě si přečtěte

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

** Tisk i přes silnou digitální vlnu stále přežívá ** Trh tiskového hardwaru meziročně klesá velmi pozvolna ** U velkých firem roste přechod na pronájem a tisk jako služby

Včera | Javůrek Karel | 5

5 nových vychytávek od vývojářů Facebooku, které vymysleli během hackathonu

5 nových vychytávek od vývojářů Facebooku, které vymysleli během hackathonu

** Facebook pravidelně pořádá hackathony pro nové nápady ze strany vývojářů ** Z vytvořených nápadů a prototypů se hlasováním uvnitř firmy vyberou ty nejlepší ** Jakých se nakonec dočkáme v reálném nasazení?

8.  12.  2016 | Javůrek Karel | 13