Po loňském vstupu Facebooku na burzu se akcie firmy provozující největší sociální síť světa vydaly prudce směrem dolů. Cena padala z původních 38 dolarů za akcii až na pouhých 17,7 dolaru. Takový sešup se přitom odehrál pouze v rozmezí 18. května 2012, kdy Facebook vstoupil na burzu, a 4. srpna 2012, kdy cena akcií dosáhla dna. Tehdy se ale ustálila a postupně začala sílit. V posledních dnech pak vyrazila prudce vzhůru až na 38,08 dolarů. Pomohly tomu zveřejněné finanční kvartální výsledky, které předčily očekávání.
Vývoj ceny akcií Facebooku od loňského zahájení po dnešek
Na Facebooku bylo v posledních měsících vidět mnoho inovací. Nemálo z nich pak bylo směřováno na lepší monetizaci. A jak je vidět, zjevně fungují. Facebook za poslední kvartál zaznamenal příjem ve výši 1,81 miliardy dolarů oproti 1,18 miliardy za stejné období v loňském roce. Adekvátně se zvýšil i zisk. Největší část příjmů tvoří příjmy z reklamy na webu, konkrétně 1,6 miliardy dolarů, zbytek připadá placeným službám, zanedbatelnou část pak příjem z mobilní reklamy.
Nadále rovněž roste počet aktivní uživatelů – meziročně o 21 %, co se týče uživatelů přistupujících k Facebooku každý měsíc. Je jich už 1,15 miliardy.
Podrobněji rozebírá finanční výsledky Facebooku Jan Sedlák:
Facebook výrazně překonal odhady. Akcie vyrostly o 17 procent