Ježíšek i v roce 2016 převálcoval Santu. Tedy alespoň podle Seznamu, který se na svém blogu pochlubil, že jsme jej u něj hledali za posledních dvanáct měsíců ve 104 tisících případů. Podíl Santy byl pětinový.
Ježíšek je zároveň spojený s vánočním kontextem. Ve 30 procentech případů jej totiž doprovázelo slovo „dopis“ a v 7 procentech případů pak „pošta.“
Santu jsme hledali spíše ve spojení s filmy, hudbou, kostýmy a dekoracemi. Nejhůře na tom byl v posledním roce Děda Mráz, který nezajímal skoro nikoho. Na Seznamu jsme hledali nejvýše jeho obrázky.
Co se koled týče, nejčastěji jsme na Seznamu hledali Štědrý večer nastal a z betlémů pak ten Třebechovický.
V případě Googlu je však vše jinak, a podle statistiky Trends slovíčko „Santa“ válcuje o vánocích slovíčko „Ježíšek“ i po omezení jen na Českou republiku.