Google od příštího roku zpřísní řazení stránek s reklamou ve svém mobilním vyhledávači. Webmasteři některých webů tedy dostali několik měsíců na to, aby případně zjednali nápravu.
Oč půjde? Googlu se nelíbí weby, které hned po načtení stránky zobrazí reklamu, která překryje samotný obsah na malém displeji telefonu. Přesně tyto reklamy a další, které budou vyžadovat nějaký krok uživatele, aby se zobrazil kýžený obsah, počínaje příštím rokem sníží PageRank daného webu a v seznamu výsledků se tedy zobrazí níže než doposud.
Podobné použití překrývající reklamy bude Google na mobilech trestat snížením PageRanku
Google ve svém blogovém zápisku zároveň ujistil webmastery, že změna pravidel se nebude týkat legitimního použití různých technik pop-up, kdy se například po načtení stránky zobrazí žádost o souhlas s ukládáním cookies, dialog pro volbu věku apod. Bude-li se však jednat o reklamu, v mobilním vyhledávači dopadne web špatně.
Legitimní použití překrývajících dialogů kvůli volbě věku apod. bude v pořádku
Zůstává samozřejmě otázkou, jestli se časem pravidlo nepřesune i na desktop, kde je úvodní reklama poměrně rozšířená a to i u velkých zahraničních zpravodajských webů. Snížení pozice ve výsledcích by se tedy dotklo velké části komerčních webů.