Google se konečně rozhoupal a začne se více zabývat virtuální realitou

Facebook má díky koupenému Oculusu v současnosti už více než 400 lidí, kteří se věnují vývoji systému pro virtuální realitu. Facebook koupil Oculus za dvě miliardy dolarů, což je poměrně nízká cena za platformu, která by mohla být tou poslední. A možná i kvůli tomu se konečně začal snažit i Google.

Podle informací webu Recode se totiž Google konečně pokouší naskočit na virtuální realitu s větším cílem. V roce 2014 uvedl jednoduchý papírový obal Cardboard, do kterého lze zasadit podporovaný mobilní telefon a zkusit virtuální realitu v rámci panoramatických fotografií nebo videí. Problém je, že kvalita je velmi nízká, což znamená i minimální pocit „skutečnosti“, kterou dokáží navodit pokročilé systémy jako Oculus Rift, HTC Vive nebo třeba i mobilní Gear VR.

Google má velké zkušenosti s mobilní rozšířenou realitou – Google Glass, kde se ale hodně spálil. Do tohoto segmentu se vrhá Microsoft s Hololens, byť v mnohem pokročilejší formě v podobě poměrně velké helmy na hlavu. Facebook se s Oculusem ale cílí na poměrně přístupný segment hráčů, kteří už nakupovali i první dva prototypy. Facebook chce virtuální realitu zapojit i v rámci vlastní sociální sítě, čímž by otevřel zcela nové možnosti, jak mezi sebou mohou lidé interagovat.

Google teprve nyní spouští samostatnou divizi pro virtuální realitu, která bude přímo pod šéfem společnosti, kterým je Sundar Pichai. Je jasné, že přechod na virtuální realitu je běh na delší trať, ale Facebook v tomto směru opět značně předběhl Google, což může být do budoucna pro Google velký problém. Jednou ze společností, do které Google investoval je i Magic Leap, která se zabývá pokročilou rozšířenou realitou a lze ji očekávat v konkurenci hlavně proti Hololens.

 

Pokud je virtuální realita tou poslední metou, jak se předpokládá, může být zpoždění Googlu v této oblasti větší problém, než se aktuálně zdá. I když už existuje velké množství systémů pro virtuální realitu, většinou jde o jednoduché kryty nebo zastaralé prototypy. Stále platí, že nejmodernější použitelné systémy mají dvě společnost – Facebook (Oculus Rift) a HTC/Valve (Vive), které budou ve finální verzi v prodeji během tohoto čtvrtletí.

Důležitou otázkou je i to, jak k virtuální realitě přistoupí Apple. I když vlastní poměrně hodně patentů i z oblasti rozšířené reality, zatím nic nenapovídá tomu, že by produkt z těchto oblastí připravoval. S přechodem na větší využívání virtuální reality ale souvisí i menší poptávka po klasickém počítačovém hardwaru, což by mohlo značně ovlivnit i prodeje Applu.

Diskuze (5) Další článek: Britové nechtějí drakonické tresty za internetové pirátství

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,