Google utrácí nejvíce peněz za lobbování, více než ostatní konkurenti

Lobbování je jistě způsob prosazování zájmů společnosti, bez kterých se v USA příliš dobře neobejdete. Obzvláště to platí ve Washingtonu. Jak ale upozornil web Statistika, díky přístupné oficiální databázi je možné zjistit, že největším lobbistou mezi technologickými společnostmi je Google.

Podle informací jen za minulý rok utratil Google za lobbování ve Washingtonu 16,66 milionů dolarů, což je skoro dvakrát více než Facebook, který se s 9,85 miliony dolarů umístil na druhém místě.

Ve stejné hladině se drží Amazon i Microsoft, Apple je opět o polovinu menší pod úrovní 4,5 milionů dolarů. Minimální částky ve Washingtonu vydal Uber a Twitter.

Klepněte pro větší obrázek

A proč patří Google mezi největší lobbisty? Souvisí to samozřejmě s tím, kolika citlivých oblastí se Google se svými produkty a službami dotýká. Pokud pomineme různé problémy se soukromým dat uživatelů a sledováním, je nyní jistě velkou výzvou systém automatického řízení bez řidiče. Zákon, který by takovou technologii umožňoval, musí být připraven v předstihu, což rozhodně není snadná záležitost při zaměření třeba na celé USA. Zákon musí myslet i na všechny možné situace, které mohou nastat a které bude nutné řešit.

I přes nejvyšší částku oproti ostatním firmám v technologickém byznysu, jde o mírné snížení. Google totiž v roce 2014 utratil 17,5 milionů dolarů, což je více než třeba Comcast nebo Boeing.

Diskuze (3) Další článek: PowerShell a Visual Studio

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,