Google v Česku spouští akcelerátor, v EU investuje 25 milionů eur

Do podpory tuzemských firem skrze všemožné akcelerátory, inkubátory a vzdělávací programy se zapojuje také Google. Ten v Česku spouští projekt nazvaný Exportní akcelerátor a má pomoci firmám všech velikostí dostat se na zahraniční trhy. Samozřejmě pomocí digitálních služeb a online marketingu.

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ vzkazují z českého Googlu.

Také akcelerátor Googlu bude trvat tři měsíce a i on nabídne různé přednášky, workshopy, konzultace, praktické rady a podobně. Zapojí se osobnosti Googlu jako česká šéfka Taťána Le Moigne a další partneři z několika digitálních agentur.

Miliony eur do Evropy

Účast v programu je zdarma, podmínkou je pouze mít produkt, který má reálnou možnost uplatnit se v zahraničí. Na velikosti firmy nezáleží. Registrace do aktuálního kola běží do 15. dubna a Google k programu spustil také samostatný web digitalniexport.cz. Případná další kola prozatím nejsou jistá, bude záležet na úspěchu prvního.

 

Google chce v Evropě do podobných aktivit investovat 25 milionů eur.

 

Google má s podobnými akcemi větší plány. Firma chce v Evropě investovat 25 milionů eur do rozšiřování svých výukových aktivit a už dříve oznámila, že chce do roku 2016 vyškolit až milion Evropanů v „základních digitálních dovednostech“.

Internetový obr se obecně v Evropě snaží do podobných akcí investovat. Mimo jiné to totiž platí na evropské politiky. Jde o jistou formu pozitivního lobbingu a vykazování investic. Na zdejším trhu se Google lobbingově už několik měsíců angažuje v Platformě pro internetovou ekonomiku.

Motivací Googlu je také to, že se v rámci Exportního akcelerátoru a digitálního marketingu využívají jeho kanály a služby, což ve výsledku může přinést další příjmy z tradičních reklamních služeb společnosti. Dobře fungující digitální ekonomika je pro Google dobré prostředí. Podpora vlastních reklamních služeb je navíc v době, kdy firmy stále více peníze vkládají zejména do kampaní na Facebooku velice důležitá.

Jenom v Česku Google na internetové reklamě v roce 2013 vygeneroval tržby v řádech nižších miliard korun. Zdejší pobočka nicméně za stejné období hlásí tržby ve výši 199 milionů. To je zdejší přímý prodej, zbytek se fakturuje v Irsku.

Témata článku: Google, Byznys, Startupy, Evropská unie

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • karlos00x 9. 4. 2015 8:33:50
    Prave proto jsou dotace z verejnych penez hnuj. Schopne projekty...
  • Pindulin 8. 4. 2015 14:53:08
    Proč má Connect položky v hlavním menu boldem a ostatní weby ne. Je snad...
Určitě si přečtěte