Google vs. Seznam: skóre je 5:3, odhalil průzkum

Kdo je větší? Google, nebo Seznam.cz? Na věčnou otázku českého internetu se pokusili odpovědět v Effectixu a sestavili rozměrnou infografiku. V jejich průzkumu zvítězil...

Google i Seznam spolu již dlouho válčí o pozici jedničky na trhu vyhledávačů v České republice, proto se studie společnosti Effectix se zaměřila porovnání obou obrů a uspořádala mezi nimi improvizovaný turnaj. Ten vyhrál Google s konečným skóre 5:3.

Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti.png
Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti

Průzkum byl proveden na 1 624 firemních webových stránek, které v roce 2012 zaznamenaly celkem 134 milionů návštěv. První vzájemné utkání se tak týkalo podílu návštěvníků, které na stránky zavedl ten který vyhledávač. Zde byl o něco lepší Google, který na stránky přivedl 23 % návštěvníků, Seznam skončil za ním s 16 % návštěvníků. Pro analýzu návštěvnosti měřených stránek byl využit měřící nástroj Google Analytics.

Ředitel David Bauckmann upřesňuje, které zdroje návštěvníků byly brány v úvahu: „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby, jako např. Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz.“

Zdroje návštěvnosti.png
Zdroje návštěvnosti

Pro firemní webové stránky jsou přitom právě vyhledávače nejvýznamnějším zdrojem návštěvníků – 44 % jich totiž na stránky přijde právě skrz vyhledávač, přičemž podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti meziročně vzrostl o 8 %.

Vývoj podílu návštěvnosti .png
Vývoj podílu návštěvnosti

Také v dalším vzájemném porovnání sil zůstal Seznam ve stínu Google. Google totiž od roku 2010 na českém trhu vyhledávačů stále roste. Od zmíněného roku se jeho tržní podíl zvedl z původních 48 % na současných 53 %.

Seznam naopak klesá. Zatímco v roce 2010 byl tržní podíl Seznamu srovnatelný s Googlem – 47 %, avšak od té doby se propadá a nyní se jeho tržní podíl pohybuje okolo 37 %. Na úkor Seznamu však nyní roste konkurence obou vyhledávačů. Nemyslíme tím však ambiciózní Nový hlodač od Petra Hejla, ten skomírá a hledá další investory.

Míra opuštění stránky.png
Míra opuštění stránky

Návštěvníci pocházející ze Seznamu však na stránkách zůstanou déle, než ti pocházející z Google. Průměrně si prohlédnou 5,9 stránek a jsou zde 3:20 minut. Návštěvníci Google si před odchodem ze stránky prohlédnou jen 5,4 stránek a po 3:10 minutách odcházejí. V obou kategoriích tak vyhrál Seznam.

Míra opuštění stránek je však vysoká u návštěvníků pocházejících z obou vyhledávačů a ukazuje, že ani jeden z vyhledávačů neposkytuje takové výsledky, jaké si lidé představují, a ti tak stránku také rychle opouští. Seznam zde o fous prohrál, stránky okamžitě opustilo 48,2 % návštěvníků z tohoto vyhledávače, přičemž tato míra každým rokem stoupá. U Google naopak každým rokem klesá a nyní se pohybuje na hranici 46,3 %.

Poměr nových návštěv.png
Poměr nových návštěv

Seznam pak vyhrává i v dalším vzájemném zápase. Na webové stránky přivede větší poměr nových návštěvníků, nicméně toto vítězství je pouze o fous. Z návštěvníků, které Seznam na stránky dovede, je podíl těch nových na hodnotě 57 %. Google zaostává o pouhé 1 %, takže se dá říct, že v této oblasti jsou vyrovnaní.

Pohled jinou perspektivou: statistika TOPlist

Než si prohlédnete kompletní infografiku v jednom obřím obrázku, podívejte se také na výstup TOPlistu, který průběžně sestavuje statistiku vyhledávačů, ze kterých návštěvnici přešli na stránky, kde je umístěn měřící kód této služby. TOPlist používá vlastní metodiku a rozlišuje přístupy z českého a slovenského Googlu podle domény. Podle jeho dat je nadále nejúspěšnější Seznam.cz, ale pouze v případě, pakliže jej budeme srovnávat s přístupy z domény Google.cz. Při součtu domén Google.cz, Google.sk a Google.com je Google opět nejsilnější, což potvrzuje čísla v tomto článku.

Kompletní infografika

infografika.jpg
Diskuze (31) Další článek: Praha zvažuje Wi-Fi internet v metru a celé MHD

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,