Herní průmysl do roku 2020 vyroste dle odhadu o 22 % na 115 miliard dolarů

Herní průmysl do roku 2020 vyroste dle odhadu o 22 % na 115 miliard dolarů

Herní segment má z pohledu softwaru výjimečnou pozici a těší se stále větší oblibě. I když dochází k různým změnám a nástupu nových technologií, celkový objem peněz se stále zvyšuje a dle nových odhadů společnosti Digi-Capital by to mělo pokračovat i v následujících letech.

Pokud jde o aktuální čísla pro letošní rok, celkový obrat v segment s herním softwarem by měl být kolem 90 miliard dolarů, přičemž největší kus koláče si vezmou mobilní hry – 35 miliard dolarů (39 %). Do roku 2020 by trh s mobilními hrami měl vyrůst až na 48 miliard dolarů (42 %).

games-2016-930x679.jpg
Rozdělení obratu dle druhu her (Zdroj: Digi-Capital)

Dalším velkým a populárním trhem jsou masivně multiplayerové online hry, následované konzolovými hrami. Tento rok by také měla odstartovat popularita her pro virtuální realitu. Oba hlavní hráči jako Oculus (Rift) a HTC (Vive) totiž do konce prvního čtvrtletí představí první finální verze systémů pro virtuální realitu, které budou dostupné pro běžné uživatele. Ze začátku lze sice očekávat menší prodeje, protože si tyto systémy nejdříve pořídí hlavně fanoušci, ale do roku 2020 by hry pro virtuální realitu měly tvořit 6,6 % celkového trhu, tedy nějakých deset miliard dolarů.

games-2016-2-800x600.jpg
Odhad rozdělení obratu dle zemí v roce 2020 (Zdroj: Digi-Capital)

Analýza také obsahuje odhady rozdělení trhu dle zemí. Do roku 2020 by se měl herní trh dostat na 115 miliard dolarů, přičemž největší objem bude pocházet z USA, Číny, Japonska, Jižní Koreje, Velké Británie a v součtu i z dalších zemí Evropy. Čína by měla zůstat silná v oblasti mobilních her, Asie by měla tvořit polovinu obratu z mobilních her pro platformy jako je Google Android nebo Apple iOS. V případě herního hardwaru, do kterého patří jak grafické karty, tak třeba notebooky i herní příslušenství všeho druhu, by mělo jít letošní rok o 29 miliard dolarů.

Článek patří do rubrik: Software, Počítače, Byznys, Mobility

3 komentářů

Diskuze

  • dolph1888 , 26. 1. 2016 12:36:12
    No bože, já sice mobilním hračkám moc nedám, ale člověk se odreaguje. A...
  • Ddraig , 25. 1. 2016 19:01:55
    Mobilní hry vládnou světu. Ne 2012, ne Ragnarök, ale toto bude konec...

Další podobné články


Vědci vyvíjí úspornou kameru, která dokáže neustále nahrávat celý váš život

Vědci vyvíjí úspornou kameru, která dokáže neustále nahrávat celý váš život

** RedEye má za cíl 24 hodin denně nahrávat dění kolem vás ** Největší překážkou je spotřeba, kterou se podařilo vyřešit ** Dočkáme se podobné kamery v budoucích Google Glass?

25.  6.  2016 | Javůrek Karel | 24

Válka prohlížečů pokračuje: Opera se hádá s Microsoftem, kdo je úspornější

Válka prohlížečů pokračuje: Opera se hádá s Microsoftem, kdo je úspornější

** Opera se chlubí, že nejlépe šetří baterii ** Microsoft tvrdí, že je nejlepší jeho Edge ** Google je prý nejhorší a zatím mlčí

23.  6.  2016 | Čížek Jakub | 41