Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Přetahování klíčových zaměstnanců jsme mohli vidět už u mnoha velkých technologických firem, ale nyní se to začíná objevovat i u automobilek.

Důvodem je nástup technologií i v tomto segmentu, alespoň pokud jde o elektrický pohon, řízení bez řidiče a další funkce. Kromě Tesla Motors totiž vyrábí vlastní elektromobily i BMW v rámci levnějšího a menšího modelu i3 a většího a dražšího i8.

Klepněte pro větší obrázek

BMW se podařilo těchto elektromobilů za poslední rok prodat téměř třicet tisíc kusů, přičemž 24 057 modelů i3 a 5 456 kusů modelu i8. I když se BMW podařilo vytvořit takový malý úspěch, na popularitu dražších modelů Tesla Model S a X je to málo a obzvláště pokud jde o chystané levné Tesla Model 3, na které se už spustily rekordní předobjednávky.

The Wall Street Journal tak informoval o tom, že společnost opustili skutečně klíčoví tvůrci - Dirk Abendroth (elektromotory), Benoit Jacob (šéf designu), Henrik Wenders (produktový šéf) v čele se zkušeným projektovým manažerem Carstenem Breitfeldem, který v BMW pracoval dvacet let.

Všichni totiž společně odešli do čínského startupu Future Mobility (Tencent Holdings, Foxconn), který má v plánu vytvořit novou prémiovou značku elektromobilů, které se budou prodávat po celém světě.

Cílem je vyvíjet hlavní technologie v Číně, Silicon Valley i Evropě a počítá se pochopitelně i s automatickým systémem řízení. Vzhledem k tomu, že už se tomuto odvětví věnuje několik společností, lze to vyřešit nákupem již hotové technologie, ale obecně je známo, že nejdále v produkční oblasti je právě Tesla Motors.

O probíhajícím vývoji elektromobilu se otevřeně spekuluje i u Applu, bude tak zajímavé sledovat, jak se bude čínské konkurenci dařit. Do této doby totiž Foxconn a další plnili pouze roli výrobce, který poskytuje levnou pracovní sílu a stroje pro výrobu iPhonů, iPadů a dalších zařízení.

S nástupem elektromobilů by ale mohly i tyto čínské společnosti vytvořit dostatečně konkurenceschopný výrobek, protože jak se ukázalo u telefonů nebo tabletů, nízká cena a kvalita je cesta do pekel s nízkou marží. Otázka zní, jak si dokáží poradit se softwarem a zda Google v tomto směru pomůže zvýšit kvalitu.

Témata článku: Technologie, Byznys, Čína, Tesla Motors

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • mdgarf 21. 4. 2016 11:49:03
    cinskej startup nabira lidi, jen pro...
  • dolph1888 21. 4. 2016 10:42:25
    Jen jestli neodešli, aby ještě nahonili nějaké $, než praskne, že ta eAuta...
  • El Vigo 21. 4. 2016 1:14:42
    generalniho reditele delat bude Tvrdik (ten kripI z CSSD) a pokud se vam...
Určitě si přečtěte

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

** Nová technologie pro bezdrátové napájení na větší vzdálenost byla vyvinutá v laboratořích Disney Research ** Technologie vyžaduje upravené místnosti či sklady ** Efektivita je 40 % až 95 % s přenosem až 1,9 kW bez poškození biologických struktur

18.  2.  2017 | Javůrek Karel | 22

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

** Google chtěl létat s balóny okolo planety a šířit internet ** Umělá inteligence přišla na něco lepšího ** Balóny by mohly fungovat jako BTSky vysoko nad městy

17.  2.  2017 | Čížek Jakub | 3