Když se Microsoft nedávno pochlubil již prakticky hotovou verzí svých brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens, ti, kteří si je mohli vyzkoušet, v podstatě svorně tvrdili, že je sice dojem z virtuální reality působivý, ale určitým nedostatkem je relativně malé zorné pole. Objekty rozšířené reality se jednoduše zobrazují pouze ve výřezu uprostřed a nikoliv na celé ploše brýlí.
Pokud si nasadíte brýle HoloLens, rozšířená realita se nezobrazí v plném zorném poli všude okolo vás, ale pouze ve výřezu před vámi. Rozměrnější virtuální předměty proto nemusíte vidět v celku. Jedná se o jedinou větší slabinu HoloLens.
Microsoft nyní na herním festivalu E3 narovinu oznámil, že finální verze produktu na tom nebude o moc lépe. Hardware prý ještě stále nemusí být zcela kompletní, ale použitá technologie neumožňuje, aby se zorné pole v dohledné době nějak výrazně zlepšilo.
Kudo Tsunoda dokonce prohlásil, že brýle nikdy neumožní plné pokrytí, které je přitom klíčové pro skutečně realistický dojem: „I think you're never going to get to full peripheral field of view, but certainly the hardware we have the field of view isn't exactly final. But I wouldn't say it's going to be hugely noticeably different either.“
Menší zorné pole by samo o sobě nevadilo, kdyby ovšem Microsoft neukazoval poutavé prezentace, kdy se okolo diváků zobrazují v celém prostoru všemožné virtuální objekty. Divák pak nabyde dojmu, že to tak vypadá i skrze hledí brýlí. Uživatel ale ve skutečnosti vidí virtuální předměty jen tehdy, když do daného místa otočí hlavu.