Jídelní lístek pro tablety iMenu mění název a chce expandovat

Jeden z nejnadějnějších projektů letošního ročníku akcelerátoru StartupYard, jídelní lístek pro iPad iMenu, mění název a chce expandovat na další trhy. Tvůrci aplikace pro provozovatele restaurací by brzy rádi zamířili především do Spojených států, Německa a Rakouska. „Máme již několik zajímavých zpětných vazeb, díky kterým cítíme ve Státech veliký potenciál,“ říká spoluzakladatel startupu Tomáš Zalužanský.

Nový název jídelního lístku pro tablety bude znít Spectu. Poměrně generické slovo je odvozeno od anglického slova „spectator“ (divák, náhled). „Tento název produkt dokonale vystihuje. IMenu bylo již od začátku založeno na přehlednosti a vizualizaci, která doposavad v pohostinství chyběla. Proto jsme se rozhodli pro Spectu,“ vysvětluje Zalužanský.

Spectu umožňuje restauratérům vytvoření vlastního elektronického jídelního lístku s napojením na pokladní systém. Zákazníci si pak mohou objednávat přímo z iPadu bez obsluhy. Zavedení tohoto nového systému mimo jiné údajně zvyšuje útratu. Více o celém projektu v našem článku.

Digitální lístek v současné době provozuje pět restaurací v Česku a aktuálně se řeší další dvě. „Jedna z nich je naše doposud největší zakázka, Spectu bude nasazeno na dvaceti iPadech,“ mluví šéf projektu o prozatím nejmenované restauraci v Českých Budějovicích.

O tom, jak se Spectu chce dostat na zahraniční trhy, prozatím společnost nechce podrobněji mluvit. Na tuzemském trhu má firma dva distributory a mimo to vyvíjí také vlastní obchodní činnost. Projekty jsou v současné době budovány zejména na míru a dodávány rovnou s iPady. Mladý tým ale plánuje, že v budoucnu uvolní i samotnou aplikaci na App Store, kterou si budou moci stáhnout přímo zákazníci. Experimentují také se vkládáním reklamy do jídelních lístků formou spořičů.

Společnost iMenu International, která za Spectu stojí, ve svých počátcích získala investici 300 tisíc korun a v současné době údajně operuje v černých číslech. „Daří se nám růst na českém trhu, ale prozatím si určitě nemůžeme vyskakovat,“ říká Zalužanský.

V probíhajícím StartupYardu se daří také projektu CSS Hat, který za první den po spuštění vydělal 8 tisíc dolarů.

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Docent747 24. 5. 2016 22:58:06
    My taky pouzivame menu55.cz uz 2 roky a jsme spokojeni.
  • Beldor 19. 7. 2012 19:10:36
    I kdyz jsem nejake pofiderni vysvetleni i slysel tak stale "nechapu"...
  • Mminer 19. 7. 2012 11:39:51
    Šli byste do restaurace jen proto, že tam jídelní lístek místo na papíře...