Také u nás oblíbený server pro komunitní financování zajímavých projektů se mění. Kickstarter se z tradiční společnosti (Inc.) proměňuje na veřejně prospěšnou společnost (PBC).
O co vlastně jde? Společnosti tohoto typu se zavazují mít ve svém zájmu veřejný užitek, nikoli jen své podílníky. Nejde ale jen o slogan, jako v případě googláckého Don't be evil, ale o skutečnou právní povinnost zakotvenou ve stanovách společnosti. Oproti neziskovkám, se ale stále jedná o společnosti vytvářející zisk. Kickstarter bude měřit svou úspěšnost podle pomoci kreativním projektům, nikoli objemem vydělaných peněz.
Navíc bude nyní Kickstarter dávat pět procent zisků po zdanění na umělecké školy a organizacím bojujícím za rovnoprávnost.
Z pohledu využívání Kickstarteru se pro firmy i jejich zákazníky nic zásadního nemění. Pouze vás při objednávání třeba nového unikátního stojánku na mobilní tellefon může hřát vědomí, že část peněz odvedených Kickstarteru najde využití v prospěšné činnosti, a stejně tak, že se Kickstarter nehodlá stát jen pijavicí vysávající energii z drobných podnikatelů se zajímavým nápadem.
Zdroj: Kickstarter