V posledních letech se do boje o českého zákazníka na zdejším internetu pustila hromada nových služeb specializujících se na dovážku potravin. Vedle aplikací iTesco a Rohlík je to také Košík, který nedávno rozšířil dosah na 60 % populace a chystá větší expanzi na Moravě.
Potraviny online: 12 služeb, kde si koupíte rohlík, a to zdaleka nejen v Praze
Košík však má ještě větší ambice, aktuálně totiž jedná o vstupu pod křídla Mall Group. Pokud se obě strany dohodnou, Košík chce být tržním lídrem a nabídne dovážku i dalšího nepotravinářského zboží (až 19 tis. položek). Spojení by mu mělo usnadnit i logistiku a to včetně oné zmíněné expanze na Moravu.
Košík by pro Mall Group nebyla první služba tohoto druhu, v jeho portfoliu se už totiž nachází třeba Kolonial.cz.
Košík.cz jedná o vstupu pod křídla Mall Group
Košík.cz, který nedávno rozšířil svou dostupnost na 60 % populace, dokončuje jednání o vstupu pod křídla Mall Group. Toto spojení mu přinese nové možnosti expanze i výhody pro dodavatele. Společně s dosavadními aktivitami Mall Group na poli on-line potravin vzniká seskupení, které má ambice stát se vedoucím hráčem na trhu.
„Mám radost, že se Košíku podařilo během loňského roku rozšířit online služby nákupu a doručení potravin na více než 60 % obyvatel ČR. Vstup nového partnera je dalším logickým krokem, který potvrzuje celkové pozitivní směřování Košíku,“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Košík.cz, který firmu dovedl k dvoucifernému růstu. Partnerem, o kterém je řeč, je Mall Group, která provozuje e-shopy v šesti zemích a jejíž obrat loni překročil 16 mld. „Zázemí Mall Group nabízí obrovské množství nových benefitů pro naše zákazníky, ale i pro dodavatele, kterým se otevře přístup k dalším e-shopům v rámci skupiny. Možnost rychlé expanze už vnímám jako další bonus navíc,“ dodává Šulta.
V portfoliu Mall Group už on-line prodej potravin funguje pod hlavičkou Kolonial.cz. Vedení skupiny možnost akvizice potvrzuje: „Při budování naší skupiny e-shopů se osvědčilo, když jsme růst podpořili vhodnou akvizicí, a Košík.cz má ze všech hráčů na trhu největší potenciál. Jeho začleněním do skupiny vznikne služba, která se může stát lídrem trhu,“ říká Jan Jírovec, zodpovědný v Mall Group za segment on-line potravin. Mall Group by po dokončení akvizice měla v Košíku držet i manažerskou kontrolu s podporou dosavadních partnerů v podobě skupiny PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem.
Synergie mezi Mall Group a Košíkem přinese výhody jak pro zákazníky, tak pro dodavatele. Podle Jakuba Šulty se zákazníci mohou těšit na další rozšiřování sortimentu včetně nepotravinářského zboží, a to až do počtu 19 tisíc položek. Spojení také urychlí automatizaci skladu a umožní i stavbu nového, který bude obsluhovat Moravu.
Košík.cz dnes rozváží potraviny v Praze, ve středních Čechách, Liberci, Jablonci, Ústí na Labem, Teplicích, Plzni, Brně, Ostravě, Olomouci, Opavě a ve spádových oblastech výše uvedených měst. Celkově tak pokrývá cca 6 mil. obyvatel.