Loterijní Synot spouští vlastní slevový web

Obliba slevových serverů začíná znovu lákat zvučná jména tuzemského byznysu. Holding Synot jihomoravského miliardáře Iva Valenty rozjel přes vývojářskou firmu Blue 88 portál Slevíci.cz. Zákazníky si zatím našel hlavně ve Zlínském kraji, kde se firmě daří porážet i celorepublikové lídry trhu. Synot těžící dosud hlavně z loterijního průmyslu však se Slevíky expanduje také do dalších regionů. Nyní hledá kromě mateřského Zlínska obchodní zástupce pro Prahu, Brno a Ostravu.

Blue 88 se zatím zaměřovala především na vývoj softwaru a webových řešení na míru. Valentův Synot kontroluje podle posledních dostupných údajů ve vývojářské společnosti 28procentní podíl. Většinu v Blue 88 mají její zakladatelé Jiří Švirák a Roman Tinka. Šéfem dozorčí rady Blue 88 je obchodní ředitel Synotu Miroslav Valenta mladší.

Klepněte pro větší obrázek
Pořadí slevových serverů v Česku podle tržeb a podílu na trhu.

Lidé letos na slevových serverech utratí podle odhadu zhruba tři miliardy korun. Na tuto úroveň se trh dostal z nuly roku 2010, kdy první slevové weby vznikly. Úspěch lídrů trhu přilákal spoustu dalších podnikatelů, kteří se je snažili napodobit.
Na podzim předloňského roku tak v Česku aktivně působily dvě stovky slevových serverů. Postupem času se však jejich počet scvrknul na současných 79 webů.

Na první pohled stále roztříštěný byznys ovšem ze sedmdesáti procent ovládá pět největších hráčů. Největší podíl z tuzemského trhu slevových serverů si zatím ukrojil jeho průkopník Slevomat.cz, který založil Tomáš Čupr. Druhé a třetí místo náleží portálům Vykupto.cz a Zapakatel.cz. Slevomat má přitom ve dvou svých největších konkurentech menšinový podíl.

Na slevových serverech původně převládaly nákupy služeb. Nyní se však do popředí dostává prodej zboží včetně módy. Největší zájem je ovšem stále o cestování, různé pobyty a ubytování.

 

Nákupy na internetu táhnou i v krizi

Nakupování přes klikání myší zažívá v posledních letech boom. Tržby internetových prodejců rostou dvouciferným tempem ročně, a to i v době, kdy lidé v kamenných obchodech šetří každou korunu. V květnu stouply prodeje přes internet meziročně o 23 procent. Celý maloobchod přitom rostl sotva o více než procento. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že tuzemci letos utratí na síti kolem padesáti miliard korun, loni to bylo zhruba 43 miliard. Tržby e-shopů tvoří kolem šesti procent všech útrat v maloobchodu.

 
 
Diskuze (4) Další článek: ČSÚ inovuje informační systém za nadlimitních 190 milionů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,