Lyft draze dohání Uber, zatím ale jen v hlavních městech USA

Uber se velmi rychle rozšiřuje po celém světě, má však i několik konkurentů. Zatímco v Asii se proti němu spolčily podobné startupy (DiDi Kuaidi, Ola, GrabTaxi), v USA patří mezi jeho největší konkurenci hlavně Lyft.

A právě Lyft se snaží růst na úkor Uberu velmi rychle, což pochopitelně stojí i poměrně velké peníze. Lyft získal v lednu od investorů miliardu dolarů a využívá je k získání většího tržního podílu v 20 největších městech USA. V těchto městech se uskuteční 80 až 90 % všech jízd.

Lyft si platí billboardy ale dává také velké odměny řidičům, pokud přivedou nového – oba dostanou 750 dolarů. Tímto způsobem chce Lyft získat zásobu řidičů, které zároveň potřebuje i Uber. Potenciálním uživatelům rovněž rozdává 50dolarové kupony, které lze využít na jízdy zdarma a nechybí ani víkendové slevové akce.

I přes nákladnou strategii pro zvýšení podílu na americkém trhu, se však Lyft zavázal investorům, že neutratí více než 50 milionů dolarů měsíčně a dle vyjádření ředitele Johna Zimmera má Lyft stále většinu ze dvou miliard dolarů, které od investorů celkem získal.

Klepněte pro větší obrázek

Dle vlastních statistik má Lyft v Los Angeles tržní podíl 45 % a 43 % pak v San Francisku. Pokud jde o celková čísla, přes Lyft se v USA v březnu uskutečnilo 11 milionů jízd, zatímco Uber se pochlubil 50 miliony jízd. Uber je ale oproti Lyftu k dispozici po celém světě (i v Praze) a v březnu se celkový počet jízd Uberu vyšplhal až na 169 milionů.

Uber je v mnohem lepší finanční situaci a jde o nejhodnotnější startup na světě. Investice Uberu jsou nyní zaměřené hlavně na Asii, kde proti velké konkurenci musí draze bojovat a stejně jako minulý rok i tento rok v Číně utratí přes miliardu dolarů.

Stále platí, že investoři od Uberu očekávají obrovské zisky v nejbližší i vzdálenější budoucnosti. Uber totiž může velmi snadno rozšiřovat zaměření na různé trhy spojené s transportem všeho možného. Právě v tom je největší síla takové obří platformy jako je Uber a dalších. Je jasné, že se v budoucnu dočkáme i větších akvizic z této oblasti.

Zvláštní konkurenční roli do budoucna zaujímá i Amazon, který rovněž buduje vlastní transportní platformu zaměřenou primárně na balíky.

Témata článku: Technologie, Byznys, Startupy, USA, Uber, Lyft, Travis Kalanick

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • Ředitel ČTÚ 18. 4. 2016 11:35:44
    S tím nasáváním nových zákazníků mi to přijde spíš jako primární záměr...
Určitě si přečtěte