Microsoft chtěl za 55 miliard dolarů koupit cloudový Salesforce.com

Spekulace, které s v posledních týdnech šířily internetem a kuloáry, skutečně byly pravdivé. Microsoft seriózně jednal s cloudovou společností Salesforce.com, za kterou podle informací CNBC nabízel 55 miliard dolarů, tedy zhruba o pět miliard více, než je její hodnota na burze. K obchodu nakonec nedošlo, zakladatel a šéf Salesforce.com požadoval 70 miliard dolarů.

Pokud by obchod býval vyšel, pro Microsoft by to byla největší akvizice v historii. Společnost prozatím nejvíce zaplatila za Skype (8,5 miliardy dolarů) a za Nokii (7,2 miliardy, část se odepíše). Steve Ballmer v minulosti nabízel 45 miliard za odkup Yahoo, z toho ale nakonec sešlo a obě firmy spolupracují.

Salesforce.com je společnost, kterou by rádo získalo mnoho tradičních IT hráčů. Firmu v roce 1999 založil bývalý vysoce postavený manažer Oraclu Marc Benioff a mimo jiné do ní investoval i šéf Oraclu Larry Ellison. Od té doby na sebe oba pánové často a rádi veřejně útočí. Ze Salesforce.com nicméně vyrostla silná konkurence jak Oraclu, tak SAPu, Microsoftu a dalších obrů.

Peníze z cloudu

Benioff přišel s firemním CRM systémem, který funguje čistě v cloudu. V cloudu byl stvořen a netrpí bolestmi přerodu, které lze najít u SAPu a dalších. Salesforce.com kolem samotného CRM vrství další funkce, API a podobně.

8004118940_adddf27c78_h.jpg
Zakladatel a šéf Salesforce.com Marc Benioff.

Současná hodnota Salesforce.com na newyorské burze je přes 49 miliard dolarů, akcie se obchodují za 75 dolarů za kus a za poslední rok narostly o 40 procent. Firma v posledním kvartálu vykázala tržby 1,51 miliardy dolarů a za celý letošní rok plánuje dosáhnout na 6,55 miliardy. Jde o peníze získané čistě z cloudu, což se Microsoftu a dalším líbí.

Satya Nadella se aktuálně snaží byznys Microsoftu co nejvíce přesunout právě do cloudu a přizpůsobuje tomu produkty jako Azure, Office 365, Dynamics a další. Nadella chce mít do roku 2018 roční tržby z cloudu dosahující na 20 miliard dolarů. Microsoft má na účtech 95 miliard dolarů v hotovosti, obchod by tak zřejmě utáhl. Část případného obchodu by se nicméně velice pravděpodobně řešila přes převod akcií.

Salesforce.com působí také v Česku. Firma se na našem trhu skrze partnery začala více prosazovat začátkem roku 2013, přímé zastoupení zde ale nemá. Klienti už tu ale jsou zajímaví, třeba fotbalová Sparta skrze Salesforce.com plánuje svůj přerod do digitální éry.

Témata článku: Microsoft, Byznys, Cloud, Redmond, Satya Nadella

Nejnovější komentáře

Můj názor

Další podobné články