Microsoft propustil 60 inženýrů z týmu Hololens pro rozšířenou realitu

Microsoft zdá se dále „optimalizuje“ a propouští zaměstnance, tentokrát však i z týmu, který měl Microsoftu zajišťovat budoucnost – z projektu brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens.

Jak informoval web Ynet.cc, izraelský tým 60 inženýrů, kteří se podíleli  na výzkumu a vývoji brýlí pro rozšířenou realitu – Hololens, byl rozpuštěn. Polovinu inženýrů, kteří na projektu pracovali pouze v rámci kontraktu, byli propuštěni okamžitě, druhá polovina, která byla v běžném zaměstnaneckém poměru v Microsoftu, zůstává ve firmě, kde by se měli začlenit do nové struktury. 

8f64da9f-6c85-48fa-9e5d-f4652e287f9b.jpg
Microsoft Hololens - brýle pro rozšířenou realitu

Propuštění přišlo opravdu nečekaně – Microsoft se brýlemi Hololens, které v sobě integrují i kompletní počítač s Windows 10 (Windows Holographic), představil teprve na začátku tohoto roku. Podle vyjádření se na projektu Hololens pracuje už pět let a začátkem roku 2016 lze očekávat dodávky testovacích prototypů pro vývojáře. Microsoft se zatím zaměřuje na profesionální použití, čemuž odpovídá i současná cena vývojářské verze, která je tři tisíce dolarů (přibližně 90 000 Kč).

2787338-hololens2.jpg
Díky snímání okolí lze do brýlí vykreslovat obraz tak, že vypadá jako součástí okolí

Vzhledem k tomu, jak se Microsoft technologií Hololens chlubil a dokonce pro tento produkt vytvořil i specializovaný procesor pro zpracování „holografických“ dat vůči prostoru, je tento krok přinejmenším zvláštní. Hololens čeká ještě dlouhý vývoj, podle prvních ohlasů je jeden z hlavních problémů malý zorný úhel, kdy lze virtuální obraz na poloprůhledném displeji vidět jen ve  velmi malém výřezu.

Microsoft nikdy přesně neuvedl, kdy má v plánu finální verzi Hololens uvést na trhu, pouze oznámil, že to bude v rámci života Windows 10. To ale vzhledem k nové strategii uvádění nových verzí operačního systému Windows může trvat i několik let.

Zatímco se Microsoft rozhodl věnovat rozšířené realitě, v případě virtuální reality se musel spojit s Oculusem, který patří Facebooku. Díky tomu bude možné používat chystané brýle Oculus Rift ve spojení s herní konzolí Xbox One alespoň pro přehrávání videí a filmů ve virtuálním kině. Konkurenční Sony ale má vlastní řešení v podobě PlayStation VR, které umožňuje i hraní her. Microsoft několikrát prezentoval Hololens i ve spojení s Minecraftem, ale reálné použití v herním segmentu by znamenalo i výrazné snížení ceny. V případě Oculus Rift se očekává cena v rozmezí deseti až patnácti tisíc korun, přičemž vývojářské kity měly podobnou cenovou hladinu. Jak nízko se tedy dokáže Microsoft s cenou za finální verzí Hololens dostat, je velkou neznámou.

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Kaja_33 3. 12. 2015 18:39:08
    brýle se neujaly a začali vyvíjet nový typ virtuální reality - LNŽ...
  • Tuxiik 3. 12. 2015 10:03:20
    Možná už by bylo na čase vyhodit celej tým kolem Windows od uklízeček až...
  • macaxp1 3. 12. 2015 8:09:14
    Asi by to chtělo lepší rešeršní práci. Dle zdroje od MS...

Další podobné články