Je to naprosto fér a v pořádku.
Firma zaplatí novináři účast na konferenci, novinář napíše článek, co tam firma prezentovala, a k článku napíše, že cestu hradila daná firma. Nic proti ničemu.
Skrytá reklama vypadá úplně jinak.
Průměrným spotřebitelem (tedy i čitatelem webů) se podle bodu 18[6] směrnice 2005/29/ES rozumí spotřebitel, který má dostatek informací a je v rozumné míře pozorný a opatrný, a to s ohledem na sociální, kulturní a jazykové faktory.
Jinými slovy, když jste čtvrtinteligentní ignorant a hájíte se tím, že články přece nečtete až do konce a tudíž jste byl "oklamán a skrytě oreklamován", je to vaše blbost a ne chyba redakce.
Mimochodem, tohle je od EU celkem progresivní, páč české soudy si pod pojmem "průměrný spotřebitel" představovaly nějakého pologramotného debilního troglodyta s IQ 52, něco jako přispěvatel výše...