Byznys

O zkušené ajťáky je nouze, T-Systems je láká na halušky

V Česku máme nemalé množství technologických a vývojářských firem, které houfně nabírají nové pracovníky. O ty zkušené je pak pochopitelně nouze. Firmy tak musí vymýšlet různé způsoby, jak ajťáky nalákat. Zatím nejoriginálnější způsob předvedla slovenská pobočka T-Systems spadající pod německou společnost Deutsche Telekom.

propagace_billboard(1).JPGpropagace_billboard.JPGpropagace_distribuce letaku.JPGtvorba_navrh loga.JPGtvorba_navrh loga_2.JPG6054.JPG
Na co nalákat ajťáky na Slovensko? T-Systems to zkusil přes jídlo. Neváhali přitom zafinancovat falešný startup včetně jeho propagace

Hlad po IT pracovnících v Česku přilákal už nemálo lidí také ze zahraničí a logicky jich hodně přichází ze sousedního Slovenska. Podle údajů Českého statistického úřadu pracuje v českém IT už cca 15% Slováků. Toho se chytli v T-Systems a rozhodli se nalákat slovenské pracovníky zpět. A šli na to přes jídlo.

Pokud pracovník vyloženě nemá choutky ke změně zaměstnání, je poměrně těžké ho zaujmout jinou pracovní nabídkou. Zpravidla ani nechce nebo nemá potřebu si jiných pracovních nabídek všímat. Pokud má navíc zkušenosti a pečlivě vyplněný profil na LinkedIn, bude jimi nejspíš docela zavalen. Ale že nějací kolegové ajťáci spustili nový startup na dovážku tradičního slovenského jídla „až k počítači“, to by je zaujmout mohlo. Obzvlášť ty původem ze Slovenska.

A tak marketéři udělali falešný startup Jedlopreajtakov.cz, v rámci kterého nabízeli halušky a pár dalších tradičních slovenských jídel. S dovozem do práce. Mělo to značku, web, příběh a na konec i opravdové jídlo ve stylových krabičkách. To si mohli ajťáci na zkoušku objednat.

6027.JPG6031.JPG6052.JPGbaleni s inzeratem.JPGdistribuce do byznyscenter.JPG jedla_vsechna.JPG
jedla_halusky.JPGjedla_kacica.JPGjedla_ostiepok.JPG
Nový startup nabízel první porci na zkoušku zdarma. Byl to rafinovaný způsob, jak se dostat slovenským ajťákům v Česku do přízně. Ale kdyby na ně čekala jen prázdná krabička s nabídkou nového zaměstnání, asi by se naštvali, proto došlo i na výrobu samotného jídla.

V den startu už se ale startupový web přebarvil na náborovou stránku T-Systems a krabičky s rozváženým jídlem po otevření rovněž odhalily, že jsou de facto jen nosičem informace o nové pracovní příležitosti na Slovensku.

vareni jidla.JPGvareni_plneni.JPG distribuce.jpg
distribuce(1).jpgdistribuce_auto.jpg tvorba_inzerat v krabici.JPG
Navařit a rozvézt... Po rozbalení krabičky se pak dostavilo překvapení

T-Systems musí hodně přesvědčovat, pracovníky chce totiž přetáhnout až do Košic. Láká kromě jídla na srovnatelné platy při daleko nižších životních nákladech. Seznam zaměstnaneckých výhod a benefitů by vydal na samostatnou brožuru a zahrnuje například i lístky na kulturní akce, ski-pasy, příspěvky na sportovní vybavení, nebo třeba služby psychologa.

Zoufalé snahy o přilákání zkušených ajťáků jsou vidět i jinde. Například Alza.cz vám nyní zaplatí 50 tisíc korun, když jí nějakého takového seženete.

Diskuze (17) Další článek: Přečtěte si listopadový Computer: otestovali jsme přenosné reproduktory a 4K televize

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,