Oculus už nemá ochranu, která bránila hraní her na HTC Vive a jiných brýlích

I když Oculus a brýle pro virtuální realitu Oculus Rift vznikly jen díky Kickstarteru a fanouškům z celého světa, nyní už patří Facebooku a s tím souvisí i obchodní praktiky, které známe z herního segmentu. Oculus ale s hardwarovou DRM ochranou narazil.

Oculus se snažil zajistit poměrně velkou nabídku herních titulů, ale zatímco v počátku bylo možné je poměrně jednoduše pomocí nástroje Revive spustit i na konkurenčních brýlí pro virtuální realitu – HTC Vive, v pozdějších aktualizacích tomu Oculus zabránil hardwarovým DRM.

Vzhledem k tomu, že hry pro virtuální realitu na Oculus i HTC Vive běží na počítačích s Windows, většinou nic nebrání tomu, aby fungovaly na obou platformách. Oculus se ale tímto zámkem snažil použít podobnou strategii, jakou používají i herní konzole jako PlayStation 4 nebo Xbox One – exkluzivitu titulů.

Mnoho tvůrců her pochopitelně vyrábí tituly pro virtuální reality pro obě hlavní platformy, ale u některých si Oculus zajistil zmíněnou exkluzivitu a spustil ochranu, která bránila neoficiálnímu spuštění takové hry i na jiných systémech.

Na ochranu DRM, která tomuto využití bránila a dle vyjádření Oculus měla být ochranou pro vývojáře her proti pirátství, se ale snesla velmi silná kritika. Oculus v poslední aktualizaci odstranil hardwarovou ochranu a zůstane pouze u softwarového zabezpečení, které by mělo sloužit i pro zajištění případné exkluzivity u vybraných her.

Oba systémy se mírně liší ovládáním a možnostmi, z obecného pohledu jde ale o velmi podobné systémy. Bude zajímavé sledovat, jestli mezi nimi do budoucna vznikne podobný boj jako u PlayStation 4 a Xbox One.

Témata článku: Technologie, Byznys, Virtuální realita, Hry, HTC Vive

Určitě si přečtěte

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

** Nová technologie pro bezdrátové napájení na větší vzdálenost byla vyvinutá v laboratořích Disney Research ** Technologie vyžaduje upravené místnosti či sklady ** Efektivita je 40 % až 95 % s přenosem až 1,9 kW bez poškození biologických struktur

18.  2.  2017 | Javůrek Karel | 22

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

** Google chtěl létat s balóny okolo planety a šířit internet ** Umělá inteligence přišla na něco lepšího ** Balóny by mohly fungovat jako BTSky vysoko nad městy

17.  2.  2017 | Čížek Jakub | 3