Oracle koupil další firmu, vyfoukl jí Facebooku a Adobe

Oracle je na velice dobré cestě usadit se v relativně mladém druhu byznysu, ve kterém se snaží udávat směr zejména mladé společnosti a ne tradiční IT obři. Firma získala podnik nazvaný Datalogix, o který projevily zájem také Facebook, Adobe či Nielsen. Oracle oficiálně odkupní částku nekomentuje, údajně se ale pohybovala v řádech stovek milionů dolarů.

Velké IT společnosti už jsou zhruba tři roky na lovu nových zákazníků. Ti už se nerekrutují z řad tradičních IT manažerů a dalších „ajťáků“, ale lidí z obchodních a marketingových oddělení. Cloud umožňuje nakupovat software přímo jako službu bez nutnosti zásadně řešit IT za tím. Obchod a marketing mají hromady dat a informací o zákaznících a chtějí z nich vyvozovat potřebné závěry.

Tady do hry vstupují zejména cloudové nástroje, které tyto informace umí skládat dohromady. Oraclem koupený Datalogix konkrétně umí například vzít data z reklamních kampaní na Facebooku a poté říci, jaký měly dopad na prodeje v kamenných obchodech. Datalogix využívá celou řadu zdrojů informací, včetně všemožných údajů na webu, v mobilních službách, e-mailů, cookies a tak dále.

Pochopit zákazníky přes data

Oracle díky Datalogix a dalším akvizicím skládá velké puzzle, díky kterým chce „pochopit zákazníky“. Jinými slovy chce ještě více firmám a inzerentům umožnit cílit reklamu a dalším marketingové aktivity, a to skrze všechny možné kanály.

 

IT firmy chtějí umožnit pochopení zákazníků. Jinými slovy nabídnout nástroje pro ještě lepší cílení reklamy.

 

Podnik Larryho Ellisona do této oblasti masivně investuje. V minulosti už koupil firmy Eloqua, Vitrue, Responsys, Compendium a BlueKai. Analytické společnosti typu Gartner už proto Oracle považují za jednoho z hlavních tahounů celé branže.

Otázkou je, co všechno má Oracle s Datalogixem v plánu. Podobné věci totiž dělá už dříve koupený BlueKai, což je v podstatě jeden z největších konkurentů Datalogixu. Jedním z velkých důvodů má být možnost otevírání nových dveří. I když Oracle patří mezi lídry, stále se mu daří chodit spíše za IT manažery, než za těmi z marketingu.

Datalogix v roce 2012 uzavřel úzkou spolupráci s Facebookem, kterou rozšířil také na Google, Yahoo, AOL a Twitter. Firma obsluhuje 650 zákazníků, mezi které patří i největší inzerenti na světě – třeba Lenovo, PepsiCo či Kraft. Přes cloudový nástroj Datalogixu protekly už více než dva biliony dolarů.

Datalogix v průběhu času získal investice ve výši 86,5 milionu dolarů a začínalo se mluvit o tom, že vstoupí na burzu. O firmu projevili zájem také další potenciální kupci, jednání ale zkrachovala na vysoké požadované ceně.

Své marketingové cloudy totiž staví také další velcí hráči IT průmyslu. Velice aktivní jsou zejména Adobe, SAP či Salesforce.com. Angažuje se také česká společnost Kentico Software.

Oracle hodlá Datalogix integrovat do svého Oracle Data Cloudu, který spolupracuje také s Oracle Marketing Cloudem. Celá firma se nyní těší dobré přízně mezi investory a její akcie za poslední tři měsíce narostly o téměř 14 procent.

Diskuze (6) Další článek: Uniklé snímky: Je toto Spartan, nástupce Internet Exploreru?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,