Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Společnost Panasonic působí v mnoha oblastech – automobilovém, leteckém, mobilním a samozřejmě i počítačovém segmentu zahrnující i různou elektroniku pro domácnosti. Víceprezident Panasonicu – Peter Fannon ale oznámil, že se firma začne více soustředit na podnikový segment.

Hlavním důvodem je důležitost tohoto segmentu pro Panasonic, který získává 70 % celosvětového příjmu právě z podnikové a vládní oblasti (zdravotnictví, bezpečost, komunikace), v případě USA je to dokonce 80 % tržeb. Pouze zbylých 20 % se tak týká klasické spotřební elektroniky, mezi kterou jsou samozřejmě i třeba televize a podobně.

Panasonic má více než 250 000 zaměstnanců po celém světě a roční tržby v oblasti 65 miliard dolarů. S oznámenou změnou strategie chce růst ještě rychleji a do roku 2019 se dostat na roční obrat 73 miliard dolarů. Panasonic je hlavním hráčem v oblasti automobilových baterií, se kterým spolupracuje třeba i Tesla Motors v rámci stavby obří továrny Gigafactory na baterie pro elektromobily. Díky většímu rozmachu hybridů a elektromobilů tak lze očekávat, že se Panasonicu v této oblasti bude dařit ještě více, protože dodává baterie i dalším velkým automobilkám jako je Toyota další.

tesla_gigafactory_rendering_800px.jpg
Se stavbou obří továrny na baterie spolupracuje Tesla Motors právě s Panasonicem

Jednou z orientací Panasonicu jsou i chytrá města, což spadá do zmíněné vládní a podnikové oblasti. Panasonic dokáže vyvinout nové pokročilé technologie a vyrábět je hromadně. Jak Fannon prozradil v rozhovoru pro web BusinessInsider, Panasonic nabízí třeba i velké audiovizuální systémy pro stadiony a podobná místa. Obří displeje pro přehrávání videoobsahu a reklamy nebo výkonné projektory – to vše dokáže Panasonic zajistit.

Panasonic také čerstvě oznámil, že ve spolupráci s Facebookem po několika letech vyvinul nový typ optických disků s označením Freeze-Ray, které mají v současnosti kapacitu 100 GB a vychází z technologie Blu-ray. Příští rok by se prostor pro uložení dat měl dostat na 300 GB v rámci jednoho optického disku a počítá se i s 500GB a 1TB verzemi. Hlavním použitím je zálohování dat, ke kterým není nutné často přistupovat, protože jsou až poslední části zálohovací kaskády. Takové řešení je vhodné právě třeba u datacenter, která musí zpracovávat a ukládat obrovské množství dat a se zvyšováním kvality se každým dnem zvyšuje jejich objem.

Článek patří do rubrik: Technologie, Byznys, Facebook

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jarda.abc , 6. 1. 2016 15:46:58
    A z těch OLED panelů pro TV vycouval úplně?
  • Pety , 6. 1. 2016 15:29:46
    Začne se soustředit? Začněte to napsat správně, pane REDAKTORE.
  • dolph1888 , 6. 1. 2016 15:25:26
    Ty disky by se hodili i mně a nejsem datacentrum. Když si spočítám, že...

Další podobné články