Aby nebyli majitelé eshopů v příliš velké euforii z tohoto sdělení, je nutné trochu okomentovat propagandu GoPay
1) Slogan My vás vypéct nechceme znamená především to, že nechtějí přijít o eshopy, z jejichž práce žijí. Provize jsou docela nestydaté a storna plateb ještě zaplatíte, namísto aby vrátili provizi tak, jako to dělají platební brány pro karty poskytované přímo bankou nebo platební terminály.
2) Implementace EET se týká pouze nové verze platební brány. Pro hodně eshopů to tedy znamená investici do implementace nové verze platební brány, se straou to fungovat nebude
3) Taktně je pomlčeno, že GoPay nemá všechny povinné údaje do datové věty pro Finanční správu k dispozici a tedy implementace separace těchto údajů z objednávky a implementace propojení těchto údajů s Gopay je další náklad pro obchodníka. Jedná se např. o různé sazby DPH na dokladu, označení platby určené k následnému čerpání nebo uplatnění takové platby (šeky, poukazy).
4) Naskýtá se otázka, když už zaplatím implementaci separace všech povinných údajů z objednávky, proč platit ještě za implementaci odeslání údajů do GoPay? Proč nezaplatit tedy rovnou implementaci odeslání těchto údajů do EET a mít tak vše pod vlastní kontrolou včetně neodeslaných tržeb např. v době výpadku serverů EET?
5) Doposud GoPay na infolince mlžilo, že EET implementovat nebude. Není toto jen další lež nebo zoufalý pokus jak se vyhnout odlivu klientů tím, že z nich udělají pokusné králíky a když to neklapne nebo bude malý zájem, prostě to odpískají? Takovým spekulacím nepomáhá ani to, že diskuze pod článkem na oficiálním blogu je přísně cenzurovaná a příspěvek zmiňující všechny aspekty propojení a z nich plynoucí náklady pro eshopy byl smazán velmi rychle. Vše nasvědčuje tomu, že GoPay se snaží udržet eshopy v naději snadného propojení do poslední chvíle, aby nezačaly vymýšlet alternativy ve formě zvýhodnění běžného bankovního převodu nebo dobírky, což by znamenalo pokles zisků GoPay.