Před několika dny sám Apple přišel s oznámením, že nově představené MacBooky Pro se prodávají nejlépe v historii. Nyní ale analytická společnost Slice Intelligence zveřejnila data srovnávající prodeje nových MacBooků Pro i se starším 12palcovým MacBookem a dalšími notebooky.
Apple: Předobjednávek nového Macbooku Pro je nejvíc v historii
Apple představil nový Macbook Pro s dotykovým panelem. Základní model je o 6 tisíc dražší
Jak lze vidět na hlavním grafu, prodeje MacBooků Pro překonaly celkové prodeje všech ostatních ukázaných notebooků dohromady, včetně například Surface Book, Dell Inspiron 2v1, Lenovo Yoga 900 a Asus Chromebook Flip. Dle informací dosáhly prodeje nových MacBooků Pro za pět dnů na 78 % celkových příjmů z tenkých 12palcových MacBooků, které Apple uvedl už v dubnu minulého roku.
Poměr prodejů vůči ostatním notebookům konkurenční koncepce Surface (Zdroj: Slice Intelligence)
Vzhledem k vysokým prodejům a zároveň vysokým cenám se nelze divit ani tomu, že podle informací za pět dní prodeje MacBooků Pro překonaly celkové příjmy z jakéhokoli notebooku za celý letošní rok.
Druhý graf ukazuje statistiky uživatelů, kteří si v roce 2014 koupili MacBook a volba jejich příští značky. 60 % z nich opět zvolí Apple, 40 % pak jinou značku jako třeba Asus nebo Dell. Nové MacBooky Pro si kupovali převážně muži, kterých bylo podobně jako při uvedení chytrých hodinek Apple Watch čtyřikrát více než žen.