Spotify nevzdává boj s Applem, půjčuje si miliardu dolarů na investice

U velkých startupů, které působí po celém světě a chtějí co nejrychleji růst, jsme zvyklí na postupná investiční kola. Díky nim mohou získávat rychle peníze, které mohou rychle investovat a zvětšovat tak společnost. Má to ale pochopitelně nevýhodu – v každém kole je třeba se vzdát určité části podílu. Spotifiy proto zvolilo potenciálně nevýhodnější variantu – konvertibilní půjčku miliardu dolarů od investorů, která má dle tvrzení velmi nevýhodné garance.

Spotify patří mezi aktuálně „žhavé“ startupy hlavně kvůli tomu, v jaké oblasti se pohybuje a jakého má konkurenta – Apple Music a streamování hudby. Spotify se stále chlubí největším počtem platících uživatelů.

Podle posledních informací z března se Spotify chlubí 30 miliony platících posluchačů, zatímco u Applu jsou pouze starší odhady v podobě několika milionů platících uživatelů. V rámci zkušebního období zdarma zkoušelo Apple Music minulý rok kolem 15 milionů uživatelů.

Oblast streamování hudby má ale další konkurenty a lze očekávat, že Spotify chce miliardovou půjčku použít právě na nákupy jiných startupů z této oblasti. Některé spekulace hovoří o nákupu například SoundCloud nebo Pandora Radio.

Spotify ale na tom není zrovna finančně dobře, alespoň z pohledu zisků. V rámci příjmů přesáhlo Spotify v roce 2014 jednu miliardu dolarů, ale se ztrátou přes 160 milionů dolarů. Firma má už přes 1 500 zaměstnanců a pravděpodobně se chystá na vstup na burzu, který ale může být dlouhý a ještě komplikovaný. Finanční injekce pro přežití následujícího období by tak dávala také smysl.

847643213.jpg
Finanční výsledky Spotify v průběhu let dle Financial Times

Mezi dalšími spekulacemi vycházející z neoficiálních informací, které přinesl web Recode, je ale snaha o zvýšení příjmu platformy z videa. V tomto segmentu kralují velikáni jako Youtube, Vimeo, Twitch, Facebook, Netflix a další a rozhodně je velkým trendem, který by mohl Spotify umožnit nabrat další uživatele a z těch současných případně získat více peněz za další formu obsahu. Získat ale videoobsah, který není k dispozici už někde jinde, je velmi těžké a obvykle i velmi nákladné. Je tak otázkou, zda Spotify v tomto směru trochu nezaspalo.

Témata článku: Byznys, Cloud, Startupy, Spotify, Investice

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Rakija 31. 3. 2016 23:02:32
    Na reklamy by se mělo Spotify vykašlat, ale odstupňovat předplatné. Mělo...
  • Jáchym Kvasnička 30. 3. 2016 20:15:56
    Podle mě by se spíše měli zaměřit na reklamu. Když odemknou možnost,...
  • Petr Krobot 30. 3. 2016 18:11:14
    Mohl by někdo vysvětlit, co je to vlastně "startup"? Já myslel, že to jsou...

Další podobné články


Apple prý chce koupit automobilku McLaren

Apple prý chce koupit automobilku McLaren

21.  9.  2016 | Holčík Tomáš | 28

Larry Ellison: Oracle je nejrychleji rostoucí cloudovou společností

Larry Ellison: Oracle je nejrychleji rostoucí cloudovou společností

** Oracle vrhlo všechny síly na přechod do cloudu s komplexní nabídkou aplikací ** Nové produkty a služby jsou zaměřené i na menší podniky ** Oracle jde tvrdě proti Amazonu s podporou hybridního cloudu

20.  9.  2016 | Javůrek Karel | 2