Spotify nevzdává boj s Applem, půjčuje si miliardu dolarů na investice

Spotify nevzdává boj s Applem, půjčuje si miliardu dolarů na investice

U velkých startupů, které působí po celém světě a chtějí co nejrychleji růst, jsme zvyklí na postupná investiční kola. Díky nim mohou získávat rychle peníze, které mohou rychle investovat a zvětšovat tak společnost. Má to ale pochopitelně nevýhodu – v každém kole je třeba se vzdát určité části podílu. Spotifiy proto zvolilo potenciálně nevýhodnější variantu – konvertibilní půjčku miliardu dolarů od investorů, která má dle tvrzení velmi nevýhodné garance.

Spotify patří mezi aktuálně „žhavé“ startupy hlavně kvůli tomu, v jaké oblasti se pohybuje a jakého má konkurenta – Apple Music a streamování hudby. Spotify se stále chlubí největším počtem platících uživatelů.

Podle posledních informací z března se Spotify chlubí 30 miliony platících posluchačů, zatímco u Applu jsou pouze starší odhady v podobě několika milionů platících uživatelů. V rámci zkušebního období zdarma zkoušelo Apple Music minulý rok kolem 15 milionů uživatelů.

Oblast streamování hudby má ale další konkurenty a lze očekávat, že Spotify chce miliardovou půjčku použít právě na nákupy jiných startupů z této oblasti. Některé spekulace hovoří o nákupu například SoundCloud nebo Pandora Radio.

Spotify ale na tom není zrovna finančně dobře, alespoň z pohledu zisků. V rámci příjmů přesáhlo Spotify v roce 2014 jednu miliardu dolarů, ale se ztrátou přes 160 milionů dolarů. Firma má už přes 1 500 zaměstnanců a pravděpodobně se chystá na vstup na burzu, který ale může být dlouhý a ještě komplikovaný. Finanční injekce pro přežití následujícího období by tak dávala také smysl.

847643213.jpg
Finanční výsledky Spotify v průběhu let dle Financial Times

Mezi dalšími spekulacemi vycházející z neoficiálních informací, které přinesl web Recode, je ale snaha o zvýšení příjmu platformy z videa. V tomto segmentu kralují velikáni jako Youtube, Vimeo, Twitch, Facebook, Netflix a další a rozhodně je velkým trendem, který by mohl Spotify umožnit nabrat další uživatele a z těch současných případně získat více peněz za další formu obsahu. Získat ale videoobsah, který není k dispozici už někde jinde, je velmi těžké a obvykle i velmi nákladné. Je tak otázkou, zda Spotify v tomto směru trochu nezaspalo.

Článek patří do rubrik: Byznys, Cloud, Startupy, Spotify, Investice

13 komentářů

Diskuze

  • Rakija , 31. 3. 2016 23:02:32
    Na reklamy by se mělo Spotify vykašlat, ale odstupňovat předplatné. Mělo...
  • Jáchym Kvasnička , 30. 3. 2016 20:15:56
    Podle mě by se spíše měli zaměřit na reklamu. Když odemknou možnost,...
  • Petr Krobot , 30. 3. 2016 18:11:14
    Mohl by někdo vysvětlit, co je to vlastně "startup"? Já myslel, že to jsou...

Další podobné články


OneDrive se naučil nová kouzla s fotkami. Umí automaticky třídit nebo hledat Pokémony

OneDrive se naučil nová kouzla s fotkami. Umí automaticky třídit nebo hledat Pokémony

** OneDrive má nové funkce pro organizaci fotek ** Dokáže generovat automatická alba nebo filtrovat podle obsahu obrázků, stejně jako Fotky Google ** Microsoft se svezl na Pokémánii, ačkoli Pokémon Go pro Windows neexistuje

Dnes | Polesný David | 14