Spotify už má 40 milionů platících posluchačů, téměř třikrát více než Apple Music

V oblasti streamování hudby je velký boj, ve kterém jde pochopitelně o získání co největšího počtu uživatelů, ideálně rovnou platících. A Spotify v tomto směru stále patří mezi nejpopulárnější platformy.

Spotify se daří velmi rychle růst i navzdory silnému soupeři – Apple Music, který se do boje přidal teprve nedávno. Začátkem minulého roku překročilo Spotify milník 15 milionů platících uživatelů a před několika měsíci se pochlubilo rekordním počtem celkových sto milionů uživatelů - platících i neplatících, kteří si občas musí vyslechnout reklamu.

Začátkem letošního roku mělo Spotify už 30 milionů uživatelů a během posledních pár měsíců se podařilo získat dalších deset milionů platících příznivců, takže nyní má celkem 40 milionů uživatelů, kteří pravidelně každý měsíc platí deset dolarů za poslech neomezené sbírky skladeb ve streamované podobě.

Pro srovnání – konkurenční Apple Music si v současnosti předplácí přibližně 17 milionů uživatelů a jak se Tim Cook pochlubil, Apple exkluzivně uvedl 70 alb. Exkluzivní přístup obvykle po nějakou dobu je způsob, jak zaujmout a přilákat uživatele na vlastní platformu. V tomto směru je možné vidět snahy například od Tidalu, který je zaměřen na hudbu ve vysoké kvalitě.

V příštích několika týdnech bychom se měli dočkat příchodu ještě levnějších alternativ, které v oblasti streamování hudby nabídne Amazon Music a Pandora. Zatím není jasné, jak bude nakonec vše svázané, ale Amazon podle neoficiálních informací zvýhodní majitele chytrého zařízení Echo, možná půjde i o propojení se současnými tarify Prime.

Pokud se podaří dostat cenu opět o něco níže, lze očekávat, že to bude znamenat ještě větší tlak na majitele licencí a samotné tvůrce hudby, kteří se už poměrně dlouho snaží odolávat právě snižujícímu se příjmu z prodejů.

Zdroj obrázku: Flickr (CC BY 2.0)

Diskuze (18) Další článek: Uživatelky chytrého vibrátoru si stěžují: posílá informace o tom, kdy a jak...

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,