Jak už jsem psal níže, první komentář (od MrMysak) byl o odsouzení el. automobilu a vyzdvihnutím vodíkovém motoru, nikoli o vodíkových článcích. Částečný zmatek do diskuse pak přinesl "Katikakus" svým komentářem, který odvedl téma od vodíkového motoru k vodíkovým článkům.
Já pak jen reagoval na MrMysak a komentář od "Katikakus" jsem jen nepozorně proletěl, má chyba.Jinak ohledně životnosti baterií, nejde o ty, co jsou reálně nyní v provozu, ale o ty, co teprve půjdou do provozu, takže to ukáže až čas.
Stejně jako náchylnost k požáru při bouračce.Pokud jde o správné naddimenzování sítě pro nabíjení, tak to netuším, jaké jsou pro toto plány. Ale plány ohledně rychlého nabíjení počítají i s rychlejším placením. Pokud tedy dobytí bude trvat 5-10min, tak se dá nějaká minutka ušetřit na placení a nutnosti někam chodit. Každopádně já v 10min po 300km nevidím problém. Běžně když jedeme nějaké dálky, tak se po těch 300km dělají 10-15min přestávky.Každopádně chápu, že představa, kdy přijede na dobíjecí stanici 20 aut a bude chtít dobít je aktuálně nemyslitelná, jenomže problém v této úvaze je ten, že absolutně ignoruje nějaký vývoj či řešení. Přitom už teď má má Tesla plány, že součástí nabíjecích stanic budou i ty jejich baterky, který budou vykrývat špičky.
Řešení na tuto problematiku je více a je to jen o postupném vývoji. Je proto bezpředmětné uvažovat o tom, co by se stalo, kdyby půlka Prahy měla najednou elektromobily.
Zdar Max