Tesla Motors do budoucna počítá i se solárními články na střeše elektromobilů, prozradil Elon Musk

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 27

Názory k článku

08. 11. 2016 15:34

Tohle je bohužel z velké části jen způsob, jak se zviditelnit a přihřát si polívčičku na tématu "eko je cool". Teda záleží na tom, jak to bude prezentovat - viz níže.
Jestli to bude prezentováno jakože buďte cool a prodlužte si dojezd až o XY km, tak to je hovadina - solární panel na tak malé ploše má z hlediska spotřeby auta nulový výkon.Co mi ale smysl dává, tak pár let zpátky jsem viděl využití solárního panelu na střeše auta na pohon ventilátoru - na léto, kdy praží slunce na auto, to není špatný nápad - na klimatizaci to samozřejmě výkon mít nebude, ale i to vyfoukání horkého vzduchu je určité plus. U Tesly si dokážu představit i bonus s chlazením baterek a zvýšení jejich životnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2016 09:24

Tak solárny článok mávali Audiny cca od roku 2000. Presnejšie solárne strešné okno. Neslúži to na nič iné ako v lete v horúčave to u odstaveného auta napája ventilátor a trochu to vyvetrá auto takže nemáte v aute 50°C ale 30°C. A v zime to trošku nabíja akumulátor. Celkom fajn vec. Takže áno - na napájanie podružných veci to môže byť fajn ale na nejaké napájanie motorov asi ťažko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2016 21:52

Je to logický vývoj. Súčasné solárne články aj batérie sú - ako to porovnáme s počítačmi - niekde na úrovni elektrónok a diernych štítkov.
Budúcnosť bude pravdepodobne taká, že solárne články budú nejako integrované do karosérie auta - napr. vo forme fólie či špeciálneho laku. A okrem svetla budú vedieť premeniť na elektrinu aj teplo.
Podobné to bude aj zo solárnymi článkami na domoch. Viem si predstaviť cenovo nie moc drahú fóliu, ktoré sa prilepí na okná. A okrem produkovania elektriny bude schopná aj samozatmavenia.
Pred 80 rokmi nikto nedokázal predpovedať počítače v dnešnej podobe a ani to, čo dokážu. Dokonca aj v sci-fi filmoch zo 60. či 70. rokov na obrazovkách počítačov existujú len svetielka a grafy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2016 20:03

Co pouzit tepelne cerpadlo? Nesnizilo by to mnozstvi odebirane energie z baterii? Vetsina energie by se proste brala ze vzduchu. V lete teplo, v zime zima. Nejak tak funguji klimatizace. Trochu energie si berou ze zasuvky na nejaky ten kompresor... No, baterii v aute se nezbavime, ale auto by pak mohlo vydrzet dele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2016 16:43

Zcela ne-ekologické, nesmyslné* řešení, Elon se NEVYZNAMENAL. Snad příště pane Musk.
* Auto má malou plochu, i prototypy let minulých se speciálně účinnými články mají problém jet vyšší rychlostí než 50 km/h. Nemohou nést baterie - hmotnost, která by vše ještě zhoršila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2016 15:58

Někdo na redditu spočítal, že by váha panelů navíc a nízké množství vyrobené elektřiny by způsobilo, že pokles dojezdu by byl ekonomicky vyvážen při najetí 1M km

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor