Twitter si koupil další talenty. Díky Clutch.io posílí mobilní tým

Twitter koupil další mladý startup, jehož dosavadní produkt zřejmě nepřetaví do nových služeb, ale využít hodlá v prvé řadě talentované zaměstnance. Populární mikroblogovací síť tentokrát získala společnost Clutch.io zabývající se vývojem nástrojů pro testování a tvorbu mobilních aplikací. Mladí zakladatelé mají Twitteru pomoci v rozvíjení jeho mobilních služeb.

Clutch.io nabízí dva na sobě nezávislé produkty, které jsou k dispozici jak v placené, tak volně dostupné verzi. A/B Testing umožňuje testování designu a uživatelského rozhraní. Je například možné zjistit, jak se uživatelům bude líbit nové uzpůsobení webu nebo mobilní aplikace a jaký dopad takové novinky budou mít. Díky tomuto nástroji tak odpadá neustálé zkoušení toho, co se bude uživatelům líbit apod.

Clutch Framework pak nabízí nástroje pro usnadnění vývoje aplikací pro iOS. K dispozici je například hybridní vývoj v nativním kódu společně s HTML5 a JavaScriptem, okamžité doručování nových verzí kódů, hromadná práce více lidí zároveň a využít je možné také analytické nástroje.

Posilování mobilní oblasti

Twitter prozatím nespecifikoval, zda některou z těchto služeb hodlá dále využívat alespoň interně. Podle aktuálních prohlášení je však obchod typickou talentovou akvizicí. „Našim úkolem v několika následujících měsících bude pomoci mobilním vývojářům Twitteru a pomoci v růstu uživatelské základny,“ píší zakladatelé Clutch.io na svém blogu.

Pro Twitter jsou mobilní služby a aplikace vůbec nejdůležitější součástí společnosti. Téměř 60 procent z celkového počtu uživatelů přistupuje k této sociální síti právě z mobilních zařízení a zároveň se očekává, že nadpoloviční většina letošních příjmů Twitteru bude právě z reklamy doručované na přenosná zařízení.

Akvizice mladých společností za účelem získání mladých a motivovaných talentů je v Silicon Valley běžnou praxí a nejvíce se v této oblasti činí především Facebook a Google. Také Twitter už se v této oblasti v minulosti hodně angažoval. Koupil například firmy jako Summify, Posterous, TweetDeck nebo RestEngine.

Služby Clutch.io budou fungovat do začátku listopadu, pak je tvůrci vypnou. „Během několika týdnů uvolníme všechno potřebné k tomu, abyste mohli funkce Clutch.io provozovat na vlastních serverech,“ vzkazují uživatelům. A/B Testing a Clutch Framework tak už nebudou dostupné formou cloudové služby, ale bude možné si je začít provozovat na své infrastruktuře.

Spoluzakladatelé Clutch.io Eric Florenzano a Eric Maguire jsou poměrně hodně aktivní. V současné době operovali pod společností Boilerplate, pod kterou vznikal i Clutch.io, ale už dříve pracovali na startupu Convore, který prošel zimním kolem loňského prestižního akcelerátoru Y Combinator. V rámci Clutch.io neoperovali s žádnou externí investicí.

Twitter už má přes 160 milionů aktivních uživatelů a jejich počet neustále rozšiřuje. Nedávno například spustil několik nových jazykových mutací své služby, včetně české. Firma zaměstnává skoro tisícovku lidí, přičemž více než polovina z nich se věnuje vývoji a provozu.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Twitter, Akvizice