Uber koupil Otto, startup zaměřený na samořízené kamiony

Na samořízených automobilech už pracuje každá velká automobilka, ať už pomocí vlastních sil nebo ve spojení s technologickými velikány. Čerstvé oznámení o tom, že Uber začal v tomto směru spolupracovat s automobilkou Volvo, doplňuje další horká novinka – Uber koupil startup Otto.

Startup Otto, který byl založen teprve před půl rokem a má více než 90 zaměstnanců, založili bývalí inženýři z Googlu. Rychle rostoucí tým vyvíjí technologii pro automatické řízení bez řidiče pro kamiony. Oproti běžným automobilům se tak jedná o specifické nasazení pro logistiku, kde tato technologie dává větší smysl a hlavně i ekonomickou nutnost.

Klepněte pro větší obrázek
Kamiony s testovací platformou už jezdí po silnicích 24 hodin denně a sbírají data (Zdroj: Otto)

Zatímco u osobních automobilů si bude nějaké procento lidí vždy chtít užít ten pocit z „řízení“, u profesionálních řidičů, kteří jen pomalu převáží náklad z místa A do místa B, je to o dost nudnější zážitek. Ale i v tomto segmentu se pochopitelně najdou milovníci jízdy v kamionu, ostatně vznikají pro ně i počítačové hry.

Jak už dříve upozornil Elon Musk, automatické řízení je o sběru obrovského množství dat pro učení umělé inteligence. Startup Otto už v tomto směru sbírá data pomocí čtyř kamionů, které se senzory brázdí silnice 24 hodin denně.

Zakladatel a šéf Uberu – Travis Kalanick se vyjádřil, že Uber má teď jeden z nejlepších týmů z oblasti automatického řízení. Anthony Levandowski totiž nově povede oba týmy - v San Francisku i v Pittsburghu.

Jak už jsme dříve informovali, Uber má strategii do budoucna jasně danou – chce se stát králem v oblasti přepravy čehokoli. Jedná se tak nejen o osobní přepravu lidí, ale také zboží. V obou případech je budoucnost i řízení bez řidiče a nelze se tak akvizici vůbec divit.

Díky rozmachu Uberu po celém světě má sice obrovské množství dat pro mapovou platformu, ale vzhledem k tomu, že jde o obyčejná a různorodá auta, zatím nesbírá tolik cenných dat pro pokrok v oblasti automatického řízení.

V tomto směru si naopak nejvíce věří Tesla Motors, která už prodala tisíce elektromobilů, které jezdí v běžném provozu se senzory a sbírají data pro vylepšení autopilota pro plně samostatné řízení, které by mělo být dostupně do dvou let.

Témata článku: Byznys, Umělá inteligence, Startupy, Akvizice, Uber, Travis Kalanick

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 18. 8. 2016 19:28:54
    Kamion utržený z řetězu si v reálu neumím a nechci představovat. Maximálně...
Určitě si přečtěte