Uber uzavřel partnerství s obří čínskou platební platformou Alipay

Uber čelí v Číně a Indii velké konkurenci platforem, které využívají stejný obchodní model a stihli se v tamních oblastech rozšířit ještě dříve, než se tam dostal Uber. Didi Chuxing se začátkem roku pochlubila rekordním milníkem v podobě miliardy uskutečněných jízd za pouhý jeden rok.

Většina velkých platforem, mezi které patří GrabTaxi, Ola, Lyft i zmíněné DiDi Chuxing se navíc v mnoha věcech spojila, aby lépe konkurovala Uberu. Ten má celosvětový úspěch a je tak velkým strašákem nejen pro klasické taxislužby, ale i pro zmíněné „startupy“ se stejným obchodním modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Uber chce ale čínský trh rozhodně získat, což zahrnuje i oblíbenost u čínských zákazníků. Včera tak oznámil poměrně významnou věc, která by mohla razantně zvýšit použití Uberu i mimo Čínu. Uber se totiž spojil s čínskou platební platformou Alipay, která vznikla v rámci Alibaba Group.

Alipay používá více než 450 milionů čínských uživatelů a nyní lze za jízdu pomocí Uberu zaplatit přímo z aplikace Alipay. To usnadňuje především jízdy mimo Čínu, kdy už není nutné platit z registrované kreditní karty pomocí dolarů. Platba totiž probíhá pomocí čínské měny a nejsou nutné žádné převody a komplikace.

Pomocí integrovaného systému platby přes Alipay lze zaplatit jízdy ve více než 400 městech po celém světě, mezi kterými je pochopitelně i Praha. Spolupráce Uberu a Alipay zahrnuje i dostupnost přivolání řidiče přímo z hlavní strany aplikace Alipay, což by mělo Uberu pomocí získat v Číně větší podíl na trhu. Zatím totiž v Číně ztrácí více než miliardu dolarů ročně, což naštěstí vyrovnávají ostatní trhy, především pak USA. Zakladatel a šéf Travis Kalanick už v minulosti ale řekl, že firma je celkově v zisku, což je lze předpokládat i z velkého zájmu investorů.

Uber se tak snaží zabrat podíl na trhu co nejrychleji, protože už nyní je vidět, že potenciál efektivní logistické platformy je obrovský a do budoucna může Uber snadno stavět různé druhy produktů a služeb právě na automobilech s lidskými a později automatickými řidiči. To je rovněž jeden z důvodů, proč se stále jedná o nejhodnotnější startup na světě.

Témata článku: Technologie, Byznys, Čína, Uber, Lyft, Travis Kalanick

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • ehlo 3. 5. 2016 15:37:13
    Miliarda jízd za první rok? uff, neuvědomil jsem si, že je tenhle byznys...
Určitě si přečtěte