Je to problém toho, kam se posouvá systém vývoje. Na vývojáře letí požadavky na bleskovou iteraci, programátoři jsou čím dál neschopnější, línější, přesunují se na vyšší abstrakci skrytou za tunou knihoven a závislostí, s optimalizací rychlosti nebo paměti si moc hlavu nelámou, protože iPhone 7 to utáhne a někam se to vejde (případně ji neovládají, protože je od alokace apod. úplně odstiňuje)…Letmo si vybavím třeba jen Facebook SDK a jeho FBCoreKit a FBLoginKit (střeva obsluhy a základní věci pro přihlášení, minimum UI), který dohromady dají víc kódu (a binary size) než celá naše celkem složitá aplikace sama o sobě. Do toho si přihažte na každou aplikaci např. analytiku (Google Analytics, Mixpanel), user tracking (knihovny na analytiku screenů, dotyků, …), komplexní knihovny na HTTP komunikaci, animace, … O dependency hell se mluvilo nějakej čas zpátky na příkladu JavaScriptu/npm. Dohromady je z toho bastl. O tom, co všechno obsahuje zrovna Facebook IPA proletěl nedávno článek; jen duplicitních resources se našlo asi 70 MB. Škoda mluvit.Pro pindaly se 128 GB jako nutnej základ…velikost aplikace nežere jenom storage, ale hlavně taky RAM. A tam už to může být samozřejmě cítit…uživateli ani tolik ne; když nějaká aplikace žere moc a překáží, tak ji prostě systém sestřelí (a na iPhonu s 2 GB RAM už to může být i taková, která si nahrabe přes 300 MB bez dealokace při přechodu do pozadí) a aplikace na popředí má prostoru dost. To je pak ale dost blbá vizitka pro vývojáře a o fous horší UX pro uživatele – app musí znova startovat, což opět trvá (klidně i patrně dýl) s větší binárkou, s větším počtem tříd, knihoven atd. Fakt mě baví, když se Androidisti s 256GB flashkou a 8 GB RAM tváří, že problém vyřešili tím, že musí mít mobil s papírovou specifikací solidního desktopu, aby to vůbec měli plynulý.