Videa na Facebooku raketově rostou. YouTube by si měl dát pozor

Facebook se včera pochlubil výsledky svého hospodaření v posledním čtvrtletí – oznámil tržby ve výši 4,5 miliard dolarů a čistý zisk 896 milionů dolarů. Ale to je obligátní ekonomická omáčka. Mnohem zajímavější informací je růst videa.

Mark Zuckerberg se nechal slyšet, že dnes na největší sociální síti světa přehrajeme každý den více než osm miliard šotů, což je ohromný skok i proti letošnímu jaru, kdy to byla pouhá polovina.

Sabeu com beuen el gossos?

Posted by FEEDBAC on 4. únor 2015

Toto číslo nicméně nelze úplně srovnávat třeba s YouTube (miliardy shlédnutí denně), obě služby totiž měří návštěvnost jiným způsobem. Videoportál Googlu započítá zhlédnutí videa až po třiceti sekundách, zatímco Facebook si vystačí s pouhými třemi sekundami a ke všemu umí videa automaticky přehrávat bez zvuku, jen co se zobrazí na zdi. Google je tedy mnohem přísnější.

To však nic nemění na tom, že popularita videí na Facebooku opravdu roste raketovým tempem a v Googlu by se měli mít opravdu na pozoru. YouTube zatím nabízí mnohem větší komfort pro diváky a výrazně lepší servis pro producenty, nicméně některé videokampaně jsou už dnes přesto úspěšnější na Facebooku. Nativní video se totiž skrze modrou sociální síť šíří technicky lépe než pouhý odkaz na klip na YouTubu. 

Diskuze (13) Další článek: Ani kurýr, ani létající dron. Balíčky může doručovat šestikolový robot

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,