V USA už je Amazon první volbou při hledání produktu, Google začíná hrát druhé housle

Google sice začínal jako obecný vyhledávač informací, v oblasti elektronických obchodů se ale stal důležitým zdrojem zákazníků, kteří hledali konkrétní produkt. Na tom je pochopitelně založený i reklamní byznys Googlu, který se zobrazuje nad přirozeným vyhledáváním. Podíl vyhledávačů ale při nákupech začíná rychle klesat.

Dle nové studie společnosti BloomReach, která se zabývá právě zákaznickým chováním v několika oblastech, se velmi rychle mění chování zákazníků při hledání produktu.

Zatímco v dřívějších průzkumech 34 % zákazníků šlo nejdříve na obecné vyhledávače (Google, Bing a další), za pouhý rok už podíl klesl na 27 %. Důvodem je značné posílení Amazonu, který se coby první volba při hledání produktu dostal z 44 % na 55 %. Zajímavostí je také fakt, že 9 z 10 zákazníků si produkt vyhledá dodatečně na Amazonu, i když ho nejdříve našli na jiném eshopu.

Čísla platí pro USA, kde je Amazon velmi silný a ztráty utrpěly i volby konkrétních eshopů – z 21 % na 16 %. Je také nutné poznamenat, že průzkumu se účastnilo dva tisíce lidí, což už by mělo mít celkem dobrou vypovídací hodnotu.

Amazon se velmi rychle rozšiřuje i do dalších zemí, k čemuž mu pomáhá především skvěle zvládnutá infrastruktura, logistika a škálování. Ve spojení s nejnovějšími technologiemi a tlakem na co nejnižší ceny, tedy maximální uspokojení zákazníka, se nelze posilování divit.

Amazon se navíc velmi snaží i v oblasti udržení loajality zákazníků různými programy (například Prime), které zahrnují jak slevy, tak i výhodné balíčky pro dopravu, filmy, hudbu a další jeho produkty nebo služby.

Pokud se jedná o trend, do budoucna lze očekávat, že vyhledávače budou hrát stále menší roli při nákupech a to znamená nižší příjem z jejich reklamních systémů. Vzhledem k tomu, že pro Google jsou reklamy hlavní zdroj příjmu, mohlo by to ovlivnit jeho finanční vývoj.

Zdroj obrázku: Flickr (CC BY 2.0)

Témata článku: Google, Byznys, Vyhledávače, Amazon, Bing

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • hamik 29. 9. 2016 9:16:26
    Ja na Amazonu taky celkem casto neco hledam (resp. se spis divam na...
  • skutecnykosmonaut 28. 9. 2016 20:57:53
    Ano je to tak, reklamní byznys googlu se skutečně zobrazuje nadpřirozeným...
  • dustojnikhummer 28. 9. 2016 17:50:18
    Já zase jako první hledám na czcčku. Alza je předražená a na Alfě toho...
Určitě si přečtěte

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

** Google chtěl létat s balóny okolo planety a šířit internet ** Umělá inteligence přišla na něco lepšího ** Balóny by mohly fungovat jako BTSky vysoko nad městy

17.  2.  2017 | Čížek Jakub | 4