Výrobce chytrých hodinek Pebble je opatrný, propustí čtvrtinu zaměstnanců

Výrobce chytrých hodinek Pebble je opatrný, propustí čtvrtinu zaměstnanců

Výrobce chytrých a levných hodinek Pebble získal popularitu hlavně díky úspěchu v crowdsourcingových kampaních na platformách jako Kickstarter a dalších. V minulém roce představil i nový model Pebble Time, kdy vybral přes 20 milionů dolarů.

Pebble zatím moc podrobná a čerstvá čísla z pohledu celkového počtu prodaných kusů neprozradil, podle informací z minulého roku se ale podařilo překonat hranici jednoho milionu prodaných kusů hodinek Pebble a Pebble Time.

Redaktoři webu Tech Insider ale měli možnost vyzpovídat samotného šéfa Pebble – Erica Migicovskyho, který prozradil, že teď zrovna růžové období rozhodně nezažívá. Pebble totiž musí propustit asi 40 zaměstnanců ze 160, což odpovídá přibližně čtvrtině. Důvodem je snížení nákladů a přežití v delším časovém horizontu. Jak totiž prozradil, získat peníze od investorů je pro Pebble nyní poměrně těžké a tak se spíše připravuje na horší časy a vývoj příštích produktů.

S budoucími produkty se chce více zaměřit na sledování zdraví a informací o těle při sportovních činnostech, což je trend, který je v rámci chytrých hodinek hodně znatelný. Samotné zobrazování upozornění z mobilního telefonu už je považováno za běžný základ.

Pebble má v plánu si udržet pozici i v následujícím desetiletí, což by měla podpořit i nová partnerství - například s Amazonem, díky kterému bude prodávat hodinky i v Indii.

Pokud jde o obecné prodeje chytrých hodinek od dalších výrobců, zatím jsou k dispozici jen rozlišné odhady od různých analytických společností. Gartner odhaduje, že se v roce 2015 prodalo kolem 30 milionů chytrých hodinek a v roce 2017 to bude 66 milionů kusů. Prodeje Apple Watch zatím nebyly zveřejněné, odhaduje se něco mezi 9 až 30 miliony kusů, takže poměrně nepřesná čísla. Podle Juniper Research tvořily prodeje Apple Watch až 52 % celého trhu. IDC odhaduje celkový počet prodaných chytrých hodinek v roce 2015 na 21 milionů kusů, přičemž 61 % z nich byly prý Apple Watch.

V případě jednoduchých sportovních měřících náramků, které mají mnohem menší ceny, jsou odhadovaná prodejní čísla pochopitelně mnohem vyšší. Například IDC počítá s tím, že jen za třetí čtvrtletí roku 2015 se prodalo přibližně 21 milionů takových náramků - typu Fitbit, MiBand a podobných.

Článek patří do rubrik: Hardware, Byznys, Technologie, Mobility, Nositelnosti


4 komentářů

Diskuze

  • dolph1888 , 24. 3. 2016 9:20:13
    Já jsem to zkoušel, netajím se tím a neoslovilo mě to. Má to příliš...
  • dušan rajninec , 23. 3. 2016 20:11:36
    Chytrí chlapci , veľmi rýchlo pochopili , že cesta cez digitálky je...

Další podobné články


Aktuální číslo časopisu Computer

Testy nejnovějších produktů na českém trhu.

Informace ze světa internetu i bezpečnosti.

Plné verze programů zdarma pro všechny čtenáře.